Tingsryd - Leksand

Dagens matchbild kändes aningen bekant. Även om dessa hedersamma förluster svider extra så känns det i alla fall tryggt att vi är med i matcherna. Idag visar Tingsryd stundtals upp sig från sin bästa sida. Vi har så pass bra fart på skridskorna och lyckas skapa så pass mycket chanser att ingen kan påstå att en seger för Tingsryd hade varit orättvis. Tingsryd visar att man vill vara med och slåss på den här nivån, men om vi ska lyckas med det så krävs det att vi slipar bort en hel del av de nybörjarmisstag som vi gör match efter match.

Det är lätt att säga att målskyttet kommer lossna, att det är otur eller att det har kört fast. Jag börjar snarare undra om vi har den kvaliteten i laget som det ser ut just nu. Att vi bränner mer eller mindre öppel mål i sista sekunden tycker jag är ganska signifikativt för dagens TAIF. De spelare som är tilltänkta som målskyttar känns just nu mer än lovligt iskalla. Istället är det återigen Lundström och Janos Vas som är bäst framåt, och så var det inte riktigt tänkt.

Vissa av våra nyförvärv skrivs ner till höger och vänster just nu. Men om man ser matcherna så är det ganska tydligt att våra finska stjärnor just nu levererar på olika nivåer. Tom Koivisto är som jag ser det lagets bästa spelare, han styr både offensiven och defensiven från sin backplats. Kaupila tycker jag börjar komma upp i standard. Elomo däremot, han har ett och annat att fundera på.

Precis som Tingsryd jobbar på bra på isen så tycker jag Dackehallens publik visar upp sig från sin goda sida idag. Överlag bra tryck på hela publiken, även om luften går ur lite när Leksand lite snopet gör 2-1. På onsdag står Oskarshamn för motståndet, och då krävs det en minst lika bra insats från alla inblandade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0