TAIF - Örebro

Ska vi börja med det positiva? Jag och Lidhultarn tog igår plats på den nybyggda sittplatsläktaren för att få en ny syn på vad som sker på isen. Jag måste säga att jag är ganska nöjd med de platserna. Det blir en enorm närhet till spelet då man verkligen hör spelarna prata med varandra, man hör klubbor som slår ihop och skridskor som skär i i sen. Men å andra sidan så är det förstås svårt att se vad som sker på just andra sidan. Sett till spelat så såg det ut som vanligt på hemmaplan. Vi spelar bra men är på tok för dåliga på att göra mål, och sen bjuder vi på mål bakåt. Enough said. För att fortsätta med det positiva så är förstås Pappas pojke väldigt bra i mål och nya Harlan Pratt tycker jag ser lovande ut. Även David Fredriksson har bidragit en hel del och vi har ett rejält och resolut hockeylag i alla fall, bortsett då från det faktum att vi inte kan göra mål. Och då blir det som bekant inga poäng.

Nog hade jag hoppats på fler blekingebor på bortasektionen, en klar besvikelse...

Som grönvit opinionsbildare tycker jag även att det är på sin plats att lyfta fram saker och ting som inte fungerar. Igår kom vi till hallen fem minuter före insläpp och kunde bara vandra rakt in, utan att visa biljetter. Likadant stod entrén till sittplatsläktaren obemannad i varje periodpaus så även där var det bara att kliva på. Jag vill inte inför något vaktvälde i Dackehallen, men man tycker ju att de vakter och funktionärer som finns där i alla fall borde kontrollera våra biljetter. Som det är nu så kan jag tänka mig dels att TAIF förlorar en del pengar, och dels så är det ett indirekt hån mot de som verkligen betalar för sig. Sen att utsläppet inte fungerar och tusentalet personer tvingas klättra över grindarna för att komma ut kan också vara på plats att ta upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0