Driver ni med oss?

Det kändes lite som att vara med i dolda kameran igår. När jag och Lidhultarn i ena pausen försökte lämna ishallen för att gå ut och äta så fick vi beskedet att publiken inte fick lämna hallen. Vi försökte lirka lite med att vi hade biljetter och på så vis väl borde vara välkomna in igen. Men där var det blankt nej, lämnade man hallen så var man inte välommen in igen. Lite snopna gick vi och köpte en kaffe istället, och fick beskedet att kopparna var för stora, så att därför får vi bara en halv kopp.  Va?!?
***
Bänkar och buskar rensas bort från teaterparken i Växjö eftersom parken är ett tillhåll för Växjös uteliggare och missbrukare. ”Detta skapar otrygghet, inte minst beroende på att det ofta är hundar på platsen, och det ger också en dålig bild för konferensdeltagare och andra som besöker konserthuset”. Likt de danska försöken att riva problemfyllda bostadsområden så kan man ju undra om det här verkligen är rätt sätt att tackla ett problem. Försvinner missbruksproblemen om vi slipper se dem inne i centrala Växjö? Att sopa saker under mattan och skjuta bort dem ur sitt synfält är nog knappast rätt väg att gå, vad det än gäller.
***
Tingsryd J18 - Frölunda ikväll kl 19.
***
Så här ser planen ut just nu. Våren 2011 spenderar jag antingen i mellanöstern eller i fjärran östern. Efter 4-5 månaders uträttat arbete så tar jag min ryggsäck och reser mot Pakistan. Efter 2-3 månader på luffen väntar där förhoppningsvis nya uppgifter på mig. Det är en förbannat bra plan. Nu gäller det bara att få alla pusselbitarna på rätt plats också.


Kommentarer
Postat av: John

Intressanta platser du skall åka till, men man undrar: Vad är det du arbetar med/som?

Vet inte om du vill gå ut med det här på bloggen men man blir minst sagt nyfiken!

2010-10-14 @ 15:48:13
Postat av: 1923

Vi kan kalla mig diversearbetare inom NGO-branschen med inriktning på bistånd, välgörenhet och utvecklingsarbete... :)

2010-10-15 @ 11:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0