Dansen tog slut

Jag har gjort till en vana att för barpersonalen påpeka olämpligheten i att det hänger en Leksandströja i Skybaren. Redan förra säsongen kändes det fel, och när de nu spelar i samma serie som oss så känns det än mer fel. Igår blev jag lovad att den skulle plockas ner, och om så inte är fallet till på söndag så tror jag nog att någon av gästerna kan hjälpa till och plocka ner den.
***
Idag vaknade vi upp på det glada vänsterkollektivet Hotel Dacke med en undran om gårdagskvällen verkligen hände. Var det ens möjligt? Kan man dansa så intensivt och helhjärtat som vi gjorde? I morse satt vi runt diskussionsbordet och drack vatten och funderade på om vi hade drömt samma sak. Jesus vilken total urladdning det blev, det är skönt att helgen inte är riktigt över ännu.
***
Det må låta rätt klyshigt, men en söndagspromenad på hösten är inte fel. Solsken, frisk luft och lite kyliga vindar blir en bra kombination. Igår plockade jag fram den stora grönvita palestinasjalen, så det är ingen risk att jag ska behöva frysa.
***
Söndagar är söndagar, och så även idag. Just nu spelar Manchester City - Newcastle, men det stora målet för dagen är givetvis Chelsea - Arsenal som sparkar igång kl 17. Lidhultarn är enligt uppgift på väg med ett par liter cola, så den biten är räddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0