27 - 10

Tjugosjunde oktober. För ett år sedan skrev jag ett inlägg om en vacker koreanska född just idag. Nu har det gått ännu ett år, och hon fyller år igen. Det var våren 2009 som hon var en stor del av mitt liv. Nu har det gått ännu ett år och det förflutna ligger ännu längre bak i tiden. 27 - 10 är ofrånkomligen speciella siffror för en grönvit, och siffror som jag alltid ser som ett gott tecken. Det finns tecken runt om oss i vardagen, speciellt om man vet var man ska leta efter dem. Vissa tecken betyder nog ingenting, men ibland känns det som om sammanträffandena är lite för uppenbara för att enbart vara en slump. Saker och ting som sker tjugosjunde oktober kommer alltid att få mig att höja lite extra på ögonbrynen.

Våren 2009 spelade vi i en kvalserie ihop med bland annat Örebro och Asplöven. En kvalserie som präglade stora delar av min vistelse i Korea då den, trots avståndet, var väldigt svår att inte uppmärksamma. Under denna kvalserie östes det oerhört mycket bränsle på rivaliteten mellan Tingsryd och Örebro. Om vi ser tillbaka till senaste gången Örebro var på besök så talar vi om sjätte april. Ni var i en fullsatt Dackehall och såg TAIF vinna med 3-2, jag var på middag och bio i Ingedong, Suwon. Jag har inte träffat på varken Örebro eller 신 세미 sen den där våren, men ikväll är det dags igen för Örebro i alla fall. Och är det något man kan konstatera så är det att känslor svalnar, både på gott och ont. Saknaden och känslorna för Koreanskan är mindre idag och rivaliteten till Örebro är inte lika flammande. Men av erfarenhet så vet jag att känslor som en gång har varit starka är lätta att väcka till liv igen, det brukar inte krävas särskilt mycket för att man ska bli påmind.

Kommentarer
Postat av: Batman

Jag vet ju vad jag hade föredragit i valet mellan Koreanskan och Örebro i alla fall...

2010-10-27 @ 14:33:26
Postat av: Lakej

Var Harlan Prett bra??

När tog TAIF senaste trepoängaren? skratt

2010-10-27 @ 22:42:40
Postat av: TAIFare

JAg vet vad jag hade föredragit i valet mellan Koreanskan och att se TAIF förlora fler matcher med uddamålet i alla fall. Varför åker du inte tillbaka? Det hade jag gjort med en så söt tjej.

2010-10-27 @ 22:54:59
Postat av: Kirre

Att Lakej !



Han var helt OK !



Som du förstår blev vi totalt utspelade. och bortgjorda. Vi mötte ett riktigt sopgäng och fick stryk med ett mål för ovanlighetens skull !



Vi ses på lördag, som du förstår så är era möjligheter att vinna borta då ganska goda eftersom ni är ett väldigt bra lag även denna säsong.



Det hade varit intressant att höra av DIG, varför du tycker att ni spelar så bra just nu ? Förutom Saviano och Johner vad är utmärkande i er spelidé ?



Vi väntar med spänning på ditt svar, du har ju säkert spelat själv så du ser nog helheten ganska enkelt ;-)



2010-10-27 @ 23:30:47
Postat av: Lakej

Vår spelide bygger på att få ut så mycket av varje spelare som möjligt, s.k hockey/krona, vet ni vad det är? förmodligen inte. vi betalar iallafall inte ut några skämmigt höga summor till 4-5 spelare för att de ska lockas hit och spela för oss. Alla som spelar i Lakers VILL spela i VLH och går därför in med en helt annan glädje än spelare som Kauppila, Koivisto och Elomo som innerst inne skiter i vilket bara pengarna finns på kontot den 25:e.

Vill ni inte se det här så är det upp till er.



Detta är en del av speliden i Växjö, ganska enkelt och något som Tngsryd kanske skulle ta lärdom av. Ni verkar totalt sakna allt var spelide heter?

2010-10-28 @ 17:23:30
Postat av: Batman

Det här inlägget handlade ju trots allt om en tjej, så låt oss snacka tjejer lite. Vad föredrar du Fredrik Rohdin? Eller sitter du mest hemma på pojkrummet och läser TAIF-bloggar?

2010-10-28 @ 19:37:42
Postat av: Lakej

Problemet är att det finns inte så många taif bloggar kvar nu, de flesta har lagt ner av någon anledning? Dom få som finns kvar brukar jag titta in på lite då och då. För ett got skratt förlänger livet.

2010-10-28 @ 22:46:27
Postat av: Martin

Ämnet tjejer är nog inte Fredriks starka. =)



Hockey däremot kan du säkert till viss del. Visst spelar finnarna i TAIF för pengarnas skull, med villa spelare i Lakers skulle stanna kvar hos er om inte lönen ramlade in på kontot??

2010-10-29 @ 00:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0