Grattis Kalle!

J20 vann i lördags hemma mot Västerås med 4-2 för att följa upp med en förlust på bortaplan mot Huddinge igår. Med tanke på hur tabellen ser ut så kunde det ha varit på sin plats med en seger igår.
***
Malmö FF vann igår allsvenskan. Och sett till potential, underhållningsvärde och egna personliga relationer så var det nog bäst så. Det finns väldigt många intressanta spelare i MFF som med rätt utveckling kan tillföra en hel del till svensk fotboll i framtiden. Jag såg på facebook igår att många av mina vänner jublade något om SM-guld till Malmö, men den sortens fans ger jag generellt inte mycket för. Däremot har jag en vän som är minst lika mycket MFFare som jag är TAIFare. Han var mitt resesällskap i Korea, och lika ofta som jag avbröt en utekväll för att gå hem och följa TAIF via datorn så gjorde han detsamma för att se MFF sparka boll. Så för hans skull gläds jag gärna åt Malmös SM-guld.
***
Frågan är om vi inte fick se årets sämsta försvarsinsats vid Trojas 1-0-mål igår.
***
Idag ska jag ner på stan för en lunch med det förflutna. Det ska bli spännande tycker jag. En lunch med en person som för ett par år sedan betydde väldigt mycket men som jag nu sällan, eller närmast aldrig, träffar. Även om det nu finns varken några starka positiva eller negativa känslor så ska det bli intressant att se vad som har hänt, åt vilket håll utvecklingen har gått och vad som finns kvar sen sist.
***
Jag skrev igår att man kan vara en vinnare även utan tre poäng. Men nu när både Liverpool, Roma och Tingsryd vann så konstaterar jag att det är betydligt enklare att agera som en vinnare om man har de där tre poängen med sig hem. Vi får väl anta att framför allt Tingsryd har ett helt annat go och stämning i laget nu än för ett par veckor sedan. Är man bara stark i sin övertygelse så behövs det inga segrar, men onekligen skapar de arbetsro och minskar pressen, om inte annat utifrån.


Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Du behöver inte vara så snabb att döma eventuella medgångssupportrar, alla är välkomna till Malmö!

2010-11-08 @ 12:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0