Lite fler tankar om dagens match

Det var närapå 3000 personer på läktarna ikväll. Det är en bra siffra för ett bottenmöte i Allsvenskan. Men just nu känns det som om vi ska vara glada att det är ett tag till nästa hemmamatch, för jag tror inte skeendet på isen skulle locka någon till en ny hemmamatch om ett par dagar. Men tre poäng är tre poäng, och om en vecka så är den spelmässigt halvdana insatsen bortglömd.
***
Jag hade visst fel om Ellerstad, han var inte så bänkad som jag trodde. Han blev ju trots allt utvisad två gånger.
***
Jag har tidigare skrivit om att mitt innebandylag är färgat i grönt och vitt. Idag fanns 10 av mina lagkamrater på läktarna och det har skapats en plats på läktaren där jag vet att de står. Idag när jag var lagom härjad efter nattens äventyr så lockade varken någon skybar eller att stå i någon som helst anknytning till Gröna Brigaden, så då var det ganska skönt att smita upp till mina lagkamrater och i lugn och ro kunna se på matchen.
***
Nu börjar veckans Dokument Utifrån som handlar om Tea Party-rörelsen i USA. Det här kan bli en oerhört intressant avslutning på veckan.

Det finns bara ett TAIF i Småland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0