Att leva upp till sin självbild

Det är kul att man får något att skriva om emellanåt. När det råder brist på lämpliga ämnen att skriva om så kliver Lakers Lakejer ner från sin piedestal och talar om för oss andra hur saker och ting bör gå till. Det var väl å andra sidan ingen skräll att det var just lakejerna, och inte Rögles, Malmös eller Västerås fansen, som fick för sig ett skriva ett öppet brev. Det känns lite som att de på så vis bara förstärker den bild av sig själva som de har jobbat så många år på att bygga upp. Samhällets allra präktigaste beskyddare och rättskipare som gärna slår sig för bröstet och sätter ner foten och gör sitt samhällsansvar när något är fel.
***
Som jag har förstått det så kommer vi inte se av Axel Brage på ett tag nu. Under ett tag framöver kommer Brage att träna och spela med LHC. Tills dess att LHC rett ut sina bekymmer kommer Brage inte att spela för Tingsryd, som under denna tid kör hårt med Tisell Jr och Salomonsson. Målsättningen är dock att ha både Brage och Tisell, som i inledningen av serien.
***
Steven Gerrard, Captain Fantastic! Det finns få fotbollspelare som jag tycker så mycket om som Steven Gerrard. På något vis personifierar Gerrard allt som är önskvärt att se hos en fotbollspelare. Igår kväll såg vi honom bli inbytt i halvtid mot Napoli och pangade in alla tre mål i matchen som Liverpool vände och vann med 3-1. På tal om att förstärka den bild man under många år har byggt upp.


Kommentarer
Postat av: karlsson

Om nu LHC har Brage där fullt ut så har de ju rimligtvis inga bekymmer att reda ut. Då är det inte mycket som tyder på en lösning.

2010-11-05 @ 10:39:25
Postat av: J

Problemen som LHC har är ju att deras ordinarie andre målis är skadad , det får väl ändå ses som ett bekymmer.

2010-11-05 @ 14:46:32
Postat av: Grönte

Egentligen var Lakejernas sorglustiga utspel väntat. Deras syn på idrott och laglojalitet speglas väldigt väl i deras resonemang. En vara man handlar och köper, är man inte nöjd så byter man. Ungefär som flera av dem som nu stod i deras klack (80%) hängde i Dackehallen för (minst) 30 år sedan, när det är jobbigt kräver man byte.



Nej, trodde de var betydligt bättre förlorare än så, även om både en förlust på isen och läktaren förstås är tung. Och ärligt talat, anordnar man pensionärsresa är det väl egentligen bättre att köpa sittplats?

2010-11-05 @ 15:11:26
Postat av: qwerty

http://www.youtube.com/watch?v=o64vs9ZVnec

2010-11-05 @ 16:25:43
Postat av: Lakej

Tydligen inte bara lakejerna som tycker eran bortastå är pinsam.



Rögle-Punischer skriver följande!!!



Vid mitt besök i Tingsryd satt jag som bekant på annan plats på läktaren vilket gjorde att jag inte sett problemet direkt ur egna ögon, men då jag i pausen pratade med tillresta Röglefans fick jag höra om det, precis som jag också fick efter matchen. Många sa sig ha haft stora problem att se rinken, så att problemet är verkligt, det är jag övertygad om.



http://fanblog.roglebk.se/



Fattar ni inte att den är katastrof, hur länge ska ni beskydda den?

2010-11-05 @ 20:46:05
Postat av: J

Jag tror att många håller med om att läktaren inte är optimal. Det folk vänder sig emot är "öppna brev", nyhets-inslag och krav på återbetalning för "varan". Om alla skulle börja kräva pengar tillbaka för att man inte får det man har betalat för så skulle det ju tillslut bli kaos

2010-11-05 @ 21:19:48
Postat av: Affe

Det bär mig emot att behöva dela åsikt med supportrar till ett plastigt plojlag som Lakers, men i det här fallet har de faktiskt rätt.

Dackehallens bortastå är riktigt dålig. Sikten är bedrövlig. Synd på ett nybygge, annars är det fantastiskt att besöka ett gammalt hockeytempel som Dackehallen är. Men bortasektionen, det är ju ett problem som enkelt går att åtgärda. Bygg om - gör rätt!

2010-11-05 @ 21:30:59
Postat av: Lakej

Jag tror inte saker och ting hade blivit bättre om lakejerna med mössan i hand hade ringt ner till uppkäftige Torsten Liljegren och förklarat hur det ligger till.

I dagens samhälle krävs det att man går ut i media för att saker och ting ska göra verkan.

Kul att se honom i TV förresten, där var han inte lika kaxig som man är van vid.

Underbart att sätta PRESS på tengsry!

2010-11-05 @ 21:39:06
Postat av: ove

jag har sett NHL-matcher med kikare. det ni, lakejer!

2010-11-06 @ 18:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0