En klockren helg

I förmiddags var det nära att den här bloggen såg sitt slut. Jag drabbades av ett ordentligt datorhaveri och min skärm såg ut som ovan. Efter att ha surat framför TV´n och skottat lite snö utanför mitt hotell så var jag redo att göra ett försök med datorn igen. Och vips så fungerade det, tacka gudarna för det!
***
Efter en förhållandevis väldigt lyckad helg packade jag innebandyväskan för att göra den ännu bättre. Och även den följde planerna och vi kunde förhållandevis enkelt plocka hem tre poäng. Som det behövdes, och som vi har saknat att vinna. 8-åringen fyllde idag år så efter innebandyn blev det kalas med tårta och hela balunsen. Så nu sitter jag hemma i min fåtölj med en kopp glögg och en nybakt lussekatt och kan se tillbaka på en oerhört lyckad helg.
***
Det är givetvis väldigt dåligt att tappa 4-0, men många glömmer att det är jävligt bra att gå upp till 4-0 borta mot Leksand. Så det finns anledning att inte bara vara besviken efter gårdagens match.
***
Om jag har förstått rätt så är alltså Tommy Salo klar som sportchef för Leksand. Givetvis kan man inte tycka att det är annat än väldigt tråkigt att han bara lämnar Oskarshamn när den större klubben kallar. Istället för att fullfölja det han har påbörjat med IKO så sticker han när han får chansen till personlig vinning och högre prestige. Givetvis är alla såna övergångar tråkiga för ishockeyn och för alla oss som håller på klubbar som inte räknas till de stora.

Kommentarer
Postat av: Lakej

Vad är det för bra med att gå upp till 4-0 om man ändå tappar det? nu får du väl ändå ge dig? av alla dumma uttalanden så tar nog detta priset.

2010-11-28 @ 22:13:36
Postat av: Baberiba

Du har mkt åsikter om intro, låtval, båttutor etc. Men sist jag pratade m dom som på ideell basis sköter detta så hade något verkligt engagemang inte visats från dig..? Kliv ner från läktarn o förtjäna möjligheten att klaga..

2010-11-30 @ 06:44:15
Postat av: 1923

Visst har du rätt i vad du skriver. Om man inte själv bidrar så kan man tycka att man inte heller ska klaga. Om man inte röstar så ska man inte sitta och klaga på valutgången typ. Men om man ser lite mer krasst på det så känner jag inte att jag varken har tid, kunskap eller intresse för att arbeta med uppgifterna, men har ju ändå åsikter. Någonstans hoppas jag att det finns utrymme för både positiv och negativ kritik ändå, även om jag står kvar på läktaren.

2010-11-30 @ 09:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0