2.067

Nu verkar det stå klart att Öster får en ny arena, med beräknad invigning augusti 2012. Det är minst sagt välbehövligt för Växjös flaggskepp och om det bara kunde bli en stabil säsong i superettan nästa år så kanske det kan bli något bra av 2012 för de rödblå.
***
Vi är många som har för vana att åka förhållandevis långt för att se Tingsryd spela hemmamatch. Vi i Växjö har nio mål att åka tur och retur för hemmamatcherna och med det är vi inte värst. Igår eftermiddag började det varnas för snökaos och allt vad media nu brukar kalla det samtidigt som det med all tydlighet blåste upp utanför fönstret. Lägg där till den senaste tidens resultat och 2067 på läktarna igår får anses vara väldigt bra. Vårt publiksnitt har dalat lite sen inledningen av serien men ligger ändå på fina 2580, trots sviktande resultat.
***
Innebandylaget har som bekant bokat in en timme på is i Dackehallen för att spela lite ishockey. Eftersom jag aldrig ens har kunnat stå på ett par skridskor så har jag förhandlat mig till den glöggdrickande rollen som domare. Jag kan nöja mig med att stå och hänga mot sargen i mittzon och blåsa lite i en visselpipa medans ungdomarna halkar omkring ute på isen.
***
Eftersom jag tränar måndag, tisdag och torsdag så brukar onsdagkvällarna ofta bli hemmasittarkvällar med TV-sport, om jag nu inte råkar vara iväg för att se Tingsryd spela det vill säga. Ikväll är Tigrarna spellediga och Viasat slår på stort och visar Troja - Sundsvall. Det bästa vore förstås om vi kunde få med oss Troja upp över strecket och putta ner både Sundsvall och Borås, så hoppas jag nog trots allt på hemmaseger.
***
Om inte Conny Strömberg skulle få någon avstängning för sin kastade klubba så är det ju något som är väldigt fel. Det snackas mycket just nu om att spelare måste visa respekt för varandra, och att kasta sin klubba i huvudhöjd efter sin motståndare är så beräknat och så långt ifrån respekt man kan komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0