I väntan på Advent!

Jag har sovit dåligt, det regnar när jag vaknar, på nyheterna berättar de om en Nordkoreansk attack på Sydkorea och gårdagens löppass har gjort att det känns som om en förkylning är på väg. Med andra ord en härlig start på denna novembertisdag. På söndag är det första advent så nu är det bara att uthärda till ljusare, trevliga och roligare tider. December blir en bra månad, det känner jag på mig.
***
Gårdagens resultat passade oss ganska bra känner jag. Just nu är fokus på att ta oss över strecket och då ska vi ha Troja, Sundsvall och kanske även Borås efter oss i tabellen. Hur det sedan ser ut längre upp är förstås helt ointressant. Nu kommer Mora till Dackehallen för att göra sin tredje match sen i lördags och givetvis borde det tala för oss. Mora slog Troja i lördags och vann efter förlängning mot Borås igår så om de vill fortsätta hjälpa oss i bottenkampen så fullbordar de sin trippel med att förlora mot oss ikväll.
***
Det är i vanlig ordning roande att läsa diverse skribenter som tycker och tänker saker utan att egentligen ha på fötterna. Tom Koivisto var i mina ögon i inledningen av säsongen  en av våra bästa spelare någonsin. Då klumpades han ihop med 'finnarna' och sågades hej vilt av så kallade experter. De senaste matcherna tycker jag inte han har varit bättre än någon annan men helt plötsligt hamnar han i veckans lag i Jonas Gustavssons allsvenska blogg på Sportbladet efter sina tre mål på de fyra senaste matcherna. Ibland kan man fråga sig hur bra koll dessa tyckare och bloggare verkligen har. Mig veterligen har inte särskilt många TAIF-matcher visats på TV så man kan misstänka att många bloggare bygger sina kunskaper på vad andra bloggare skriver, som kanske inte heller har sett så många matcher. Det är givetvis att föredra att bilda sig sin egen uppfattning om saker och ting, istället för att lita på partiska andrahandskällor som många verkar göra. Läser du min blogg eller lakejernas forum så får man till exempel ganska vitt skilda beskrivningar av TAIF och av vår verksamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0