Tröttsamt

Det där innebandylaget som jag har nämnt någon gång tidigare går ikväll en tuff uppgift till mötes. Men jag tror vi har en uppåtgående form på ingående och så länge vi fortsätter i den stilen så är vi att räkna med. Dagens roligaste ur innebandysynpunkt är att jag ringde ner till Dackehallen för att boka istid åt oss. Vi hade tänkt oss en timme på is i Dackehallen med puck och klubba. I telefon svarade Roger Waldemar och han lät meddela att så länge inte nya tränaren inte har helt okonventionella vanor när det gäller träningar så bör en lördag mellan 18 och 19 vara ledig. Så nu laddas det för fullt i innebandylaget och jag ska se om jag i alla fall vågar mig ner från läktaren till båset. Ut på isen går jag i alla fall inte. Det är ett som är säkert!
***
Med tanke på den dagisnivå som stundtals infinner sig bland kommentarerna i den här bloggen så måste jag nu återigen godkänna alla kommentarer innan de publiceras. Men det betyder inte att någon läsare är mer portad än någon annan, så länge kommentarerna framförs utan massa trams så har jag inga problem med dem.
***
På tal om debatter utan sans så lyssnade jag idag på 'Hallå P3' från igår där de diskuterade svensk vapenindustri och att vi säljer vapen till andra länder. Det kan vara väldigt frustrerande med personer som tvunget måste argumentera utan att nämnvärt tänka igenom vad de argumenterar för eller emot. Ett återkommande argument var att om inte Sverige producerar och säljer vapen så gör någon annan det. Det där måste vara ett av tidernas sämsta argument. Jag blir så trött på folk ibland som bara accepterar saker och ting och tänker att enbart för att något alltid har funnits så går det inte att förändra. Män har alltid våldtagit kvinnor, men det betyder väl inte att vi ska acceptera det? Föräldrar har i så gott som alla tider slagit sina barn, betyder det att vi inte ska försöka stoppa det? Är det ok att våldta en försvarslös kvinna med tanke på att "om inte jag gör det så gör någon annan det"? Det måste alltid vara någon som tar första steget till en förändring, annars blir förändringen aldrig verklighet.


Kommentarer
Postat av: Lakej

Den där dagisnivån kanske du själv är en pusselbit i? har du funderat åt det hållet?

Jag tror du hade 10 inlägg om biljetterna till derbyt i Växjö i september.



Skriver du sedan öppet att du hatar allt som Växjö står för så får du nog räkna med att det blir följder på det också.



Om du publicerar mina kommentarer eller ej skiter jag högaktningsfullt i.

Ska bli kul att följa denna bloggen under denna katastrofala kaos-säsong som bara hunnit börjat för TAJJF.

2010-11-19 @ 18:45:33
Postat av: Roggan

Ang biljettkaoset i Växjö så var det ju befogat..

Tack för en bra blogg..!!

2010-11-19 @ 23:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0