Har man tagit fan i båten...


...får man ro honom i land. Gårdagen var som bekant ett bottennapp vilket har konstaterats på alla fronter. Frågan är hur man tar sig vidare från den situationen, och försöker ta sig i rätt riktning igen. Det känns som om den här bloggen gör något historiskt idag, det är nog första gången som jag tänker kommentera hur jag ser på spelet och coachningen. Vi var visat i år att vi kan spela bra. Det har funnits toppar på den här resan, men just nu känns det som om vi är långt nere. Jag har lärt mig genom åren att när saker och ting inte fungerar så faller man tillbaka och går tillbaka till grunderna. När det börjar experimenteras allt för mycket och förändringar sker kontinuerligt så glömmer man ofta bort det grundläggande och till slut finns det ingenting kvar. Så kändes det igår, det kändes inte som om det fanns några riktlinjer eller tankar bakom spelet. För mig är det naturligt att i ett sånt här läge att sitta ner, dra upp enkla riktlinjer och fokusera på det som är enkelt och som vi vet att vi kan klara av. Igår visade vi upp ett spel som är nivåer lägre än vad vi borde kunna prestera, och i mina ögon är det för att vi inte ens gör det enkla längre. Alla spelarna bör klara av att slå en passning, att vara engagerade och att ge sitt yttersta. Där kan vi börja. Nu är det stenhårt jobb som gäller och de som inte vill med på den båten är välkomna att räcka upp en hand och kliva av.
***
Försvarsmakten vill riva vindkraftverk, kan vi inte riva försvarsmakten istället? På så vis får vi både fred på jorden och förnyelsebar energi! Snacka om synergieffekter.
***
Min tå har sedan i tisdags kväll gått igenom en regnbågslik process. Någonstans under förvandligen har den befarats varit bruten men idag har både svullnad, blånad och värk avtagit en aning så den klarar sig nog. Jag har varken tid eller lust för att dra på mig ytterligare en meningslös skada. Förhoppningsvis kan det räcka att tejpa upp tån ikväll så jag kan göra ytterligare en bra träning ikväll och spela till mig en plats i morgondagens lag.


Kommentarer
Postat av: Lakej

Men ni har ju en stjärnfemma? skratt

2010-11-18 @ 12:01:09
Postat av: Anonym

Lakej: Bara av ren nyfikenhet, vad driver dig? Vad får dig att må bra? Det måste vara oerhört jobbigt i längden att försöka krama ur så mycket glädje som möjligt ur våra motgångar. Är det inte tråkigt att fokusera så mycket på negativa energi och att glädjas av negativitet? Likt en dementor som livnär sig på misär, olycka och tragik.

2010-11-18 @ 13:22:37
Postat av: Lakej

Under alla år har ni varit likadana, jag ger bara igen med samma mynt. Lipa om ni vill. Jag bryr mig inte.

2010-11-18 @ 15:41:12
Postat av: 1923

Det var väl inget svar? Tycker du inte det är tråkigt? Är inte glädje roligare än ledsamhet? Är inte en seger borta mot Oskarshamn roligare än att vi förlorar mot Borås? Är inte kärlek bättre än hat? Är inte ljus bättre än mörker?

2010-11-18 @ 15:55:54
Postat av: Lakej

Ja den frågan borde ställas till er 1923.

"Hiet" på erat forum har ett överkryssat Lakersmärke som avatar. Hur fungerar man då? Jag tror den avataren är väldigt symbolisk för er grönvita.

Hatet mot Växjö är större än kärleken till TAIF i Tingsryd. Så har det alltid varit. Och det bästa av allt är att du kan inte motbevisa mig.

Kronobergarnas hockeylag, Pappa bestämmer=Växjö Lakers

2010-11-18 @ 16:56:26
Postat av: 1923

Hade Hiet överöst min blogg med massa dravel dag ut och dag in om hur illa han tycker om Lakers så lovar jag dig att jag hade frågat honom hur han fungerar.



"Hatet mot Växjö är större än kärleken till TAIF i Tingsryd. Så har det alltid varit. Och det bästa av allt är att du kan inte motbevisa mig."

När jag började hålla på Tingsryd så fanns det inget Växjö Lakers att hata, innebär det att du är motbevisad?

2010-11-18 @ 17:04:36
Postat av: Lakej

Och du kommer med samma dravel om att hockeyn föddes 1997 i Växjö. För fan kom igen med något bättre istället.

Du vet innerst inne att hockeyn har funnits längre i Växjö än i Tingsryd. Första hockeymatchen i Växjö spelades i början av 40-talet.

2010-11-18 @ 17:29:09
Postat av: 1923

Det sa jag väl ingenting om? Jag har väl inte nämnt något om när någon eventuell ishockey startades i Växjö? Menar du alltså på allvar att vi grönvita redan på 90-talet hatade Växjö HC? Tyvärr grabben, men så var inte fallet. Troja däremot tyckte vi väldigt illa om på den tiden.



Nu, åter till grundfrågan. Ger du mig ett bra svar på den så är jag nöjd, annars är jag tråkigt nog tvungen att införa kontroll av kommentarerna här i bloggen vilket gör att din tid nog dessvärre är förbi. Jag har återigen tröttnat, men ger dig chansen att behålla de fria kommentarerna.



Så, återigen; Vad driver dig? Vad får dig att må bra? Det måste vara oerhört jobbigt i längden att försöka krama ur så mycket glädje som möjligt ur våra motgångar. Är det inte tråkigt att fokusera så mycket på negativa energi och att glädjas av negativitet? Likt en dementor som livnär sig på misär, olycka och tragik.



Det var väl inget svar? Tycker du inte det är tråkigt? Är inte glädje roligare än ledsamhet? Är inte en seger borta mot Oskarshamn roligare än att vi förlorar mot Borås? Är inte kärlek bättre än hat? Är inte ljus bättre än mörker?



Det här är sista chansen, om du inte tar den så är det dags att du hittar ett annat tidsfördriv.

2010-11-18 @ 17:44:15
Postat av: Hexen

Funderar på om det var herr 1923 som stod framför mig under Taif-Borås. I all bedrövelse som matchen gav, så var det ganska underhållande att lyssna på mannen med grön (ej taif) mössa...nästan lika underhållande som denna blogg. keep up the good work, och skit i att ett och annat troll, försöker vara rolig här, då de aldrig lyckas med den bedriften i vilket fall som helst.

2010-11-18 @ 18:21:14
Postat av: 1923

Nej, det var nog inte mig du såg. Mössa har aldrig varit min grej...

2010-11-19 @ 08:56:36
Postat av: Lakej

Det är väl nu du tror jag ska bli skitnödig och rädd.

Men ack du har fel som vanligt.

Men visst ska du ändå börja ta bort mina kommentarer av någon anledning så ska jag avsluta snyggt:



SOPA IDIOT BONNJÄVEL TINGSRYD!

2010-11-19 @ 12:12:16
Postat av: qwerty

Vart tog lakej vägen? Det är så roligt att läsa om villfarelserna han drömt ihop under tuppluren han tar mellan nappflaskan och blöjbytet.



:P

2010-11-19 @ 14:21:08
Postat av: Kirre

Ha ha jag vet vem han i mössan är !!! Ska berätta för honom art ngn tror han är smart :-)

2010-11-19 @ 22:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0