Malmö - porten till kontinenten

På söndag är det dags för bortamatch mot Malmö och åtminstone två bussar rullar ner mot Skåne. Själv har jag inte planerat att åka ner med någon av dem, men ni andra borde givetvis hoppa på. Med tanke på hur stort det var för många att få åka till Löfbergs Lila Arena så torde ett besök i Malmö Arena vara ett självklart resmål. Nedan följer Gröna Brigadens reseinfo. För er som bor längre österut så går det en buss även därifrån.

Antal anmälda: Medlem / Icke medlem:
30: 220 / 260
40 180 / 220
50 140 / 180

Tider och hållplatser:
12.50 - Växjö, Quality Hotel
13.10 - Ingelstad, busshållplatsen vid rondellen
13.20 - Väckelsång, busshållsplatsen vid ICA
13.35 - Tingsryd, övre torget
14.20 - Ronneby, ICA Maxi
~ 16.30 Malmö Arena

Bor du på någon ort som ligger längsmed reserutten är det inga problem och hoppa på där!

Anmälning sker genom att maila, smsa, ringa eller pm:a Grillen på forumet
Kontaktuppgifter:
Jakob "grillen" Gustavsson
0701 44 85 77
[email protected]
***
Gårdagskvällen blev precis så trevlig som det var tänkt. Det blev en kväll i mina fåtöljer med ett par öl och snack om alla de vi kände och allt det vi gjorde. Vart tog de vägen, vad gör de nu, hur kunde det bli så? Måndagsfester är ganska ovanliga nu för tiden, men om det bara anledningen och sällskapet är det rätta så kan det bli väldigt trevligt. Men hur trevligt vi än hade det så är jag idag ganska nöjd att min flaska Jägermeister som ligger i frysen blev kvar just där. Min polare bor i Malmö för tillfället och hade äran att följa med vår gemensamma MFF-vän till Swedbank Stadium förra helgen för att se MFF spela hem SM-guldet. Uppenbarligen var nästan så att det dök upp en tår i ena ögonvrån när guldet stod klart.
***
Anledningen till att jag inte åker buss är att jag och Lidhultarn redan på lördag åker ner till Skåne. På lördag kväll spelar Håkan Hellström i Färs & Frosta Arena (...?) i Lund så vi slår två flugor i en smäll. Vi har ett par Malmö-vänner som också har köpt biljetter till föreställningen så jag tror nog det kan bli en bra kväll. På söndagen räknar jag dessutom med att de följer med till Malmö Arena för att se på ishockeyn. Vår tanke har varit att köra bil ner till Skåne, men igår när jag fann biljetter för 94 kronor vid lunchtid på lördag så kände vi att det inte var mycket att tveka på. Så blev det och nu är förhoppningen att kunna åka med Brigadens buss hem till Växjö igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0