En svår och jobbig grej

På väg ner mot Ronneby igår hittade jag en bortglömd skiva i min lånebil. Ett album som var sountracket till mitt liv (nåja…) för ett antal år sedan men som jag sedan dess har både glömt bort och förträngt. Där låg ’Live för dig’ med Lars Winnerbäck, liveskivan som jag så många gånger har skrålat ikapp med. På den skivan finns även den låt som så i direkt ord beskrev vad jag då kände för hon som just då var världens bästa tjej. En låt som satte ord på den olyckliga kärleken samt visade på hur ont den kan göra och hur meningslös den kan kännas. Vilket slöseri med positiva känslor det är att kasta dem på någon som inte vill ta emot.


Du har så lätt att stampa sönder, när Du väl fått in en fot
Det är så lätt att kasta kärlek där den vackert tas emot
Men det är inte lika lätt att vara såld på nån som inte går att nå
Det är snart en vecka sen Du ringde, så jag börjar nog förstå


Igår kväll pratade jag med en vän i Kanada som har hamnat i samma dilema. Efter att länge varit ett stort fan av kärleken och en obotlig romantiker så är hon nu uppgiven och bitter. "-Love sucks". Det är enkelt att tro på kärleken när den är lycklig och rosenskimrande, men det krävs lite mer när den är hård och obarmhärtligt smärtfull.


Nu är vi i nästan samma läge när det gäller hockeyn. Rosenskimret och allt det enkla har försvunnit. Det var enkelt för oss alla att i våras sjunga om hundra år hit och dit, enklare att sjunga om stora starka Tingsryd när vi kände att vi fick något tillbaka. Det var lätt att kasta kärlek när den vackert togs emot, men det är svårare att vara såld på någon som inte går att nå. Nu ställs vi på prov, nu ställs vår trohet på prov. En resa till Malmö på söndag är inte att jämföra med en resa till Mörrum eller Gislaved där vi visste att oavsett hur det går så är vi vinnare i längden. För första gången på väldgt, väldigt länge så ställs vi på prov och det är nu som agnarna sållas från vetet. Nu är det upp till oss att göra något bra utav detta. Att stå fast och hålla hårt i varandra, för nu är stormen här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0