En hektiskt lördag!

Nu har jag varit i Alvesta och sett 10-åringen spela innebandy. Vi är bevisligen släkt, men sina innebandytalanger har han definitivt ärvt från annat håll. Vi har helt klart olika sätt att spela innebandy på. Jag spelar med inställning, han spelar med rå talang. Den nya klubban han fick av mig i födelsedagspresent har visat sig vara ett lyckoköp och levererar mål på löpande band. Idag blev det nio mål på två matcher.

Nu är jag på väg för att se Öster förhoppningsvis spela sig kvar i superettan. Jag hade gärna sett matchen på plats men då hela mitt sällskap har bestämt sig för att vara upptagna idag så väljer jag dessvärre TV-alternativet. Efter segern med 2-0 senast så ser det givetvis bra ut, men med Öster ska man aldrig ta något för givet. Vinner de idag så får säsongen ses som förhållandevis godkänd och det är dags att ta nya tag inför nästa säsong.

Matchen ses Teleborg där vi har samlat ihop innebandylaget för en spontan tillställning. På schemat står det engelsk fotboll, öl, stryktips och allmän teambuilding. För det första är det värt att påpeka att det ska bli kul att gå på en sån här tillställning, att inte alltid enbart vara värd för dem. För det andra ska det bli trevligt med en ordentlig natt ute på stan, tror det finns potential för en riktigt lyckad kväll i det här sällskapet.

Ur hockeysynpunkt är det värt att berätta att J20 har hemmamatch mot Södertälje idag, matchstart kl 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0