Olofström - Tingsryd

Tingsryd gör ikväll en ganska stabil insats tycker jag. Även om vi låg under efter första perioden så kändes det egentligen aldrig oroligt. Vi hade ganska bra koll på dem och i andra perioden kom så utdelningen. Låt gå för att det underlättades lite av att Olofström spelar med vidöppet försvar bakåt. Tingsryd gör det bra, men ett par av målen där i andra perioden får ju bara inte ske. I sista perioden känns det förhållandevis avgjort och inte förrän Simon Stark visar framfötterna på slutet så gör vi mål igen.

Robin Jacobosson blev väl inte mer populär bland de fyra Olofström-supportarna när han ikväll satte in ännu en hård tackling. Däremot blev jag oerhört bestört när jag såg Tommie Samuelsson sänka vår Simon Stark med en riktigt ful armbåge i sista perioden. Det var helt klart ett beställningsjobb från Olofströms-ledningen... bla bla bla. Trams!

Olofström hade ganska svårt att hålla sig kalla matchen igenom. Jag vet inte om det ikväll visade sig att Tingsryd har många spelare som har varit med förr, men nog känns det som om det finns en hel del kvalrutin som kan visa sig vara nyttig framöver. Att dra på sig fullständigt onödiga och klantiga utvisningar som Hurtubise och Norrman gör på slutet blir bara fjantigt.

Det var ruskigt många grönvita på bortasektionen idag. Tyvärr blir stämningen som vanligt inte den bästa i Olofström. Förklaringen ligger väl i bristande motstånd på läktarna och att folket på läktarna helt enkelt står för utpritt. Det blir för mycket 'vanliga människor' som hamnar bland klackfolket. Kul dock att se att intresset är så pass stort.

Flaggan var på plats.

När det är så trångt som det var på ståplats idag så kan jag inte förstå folk som envisas med att sitta ner före matchen och i pauser. Ställ er upp för fan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där jävla flaggan alltså...

2010-03-22 @ 07:56:18
Postat av: J

Mäktig flagga, fast någonstans så slog baksidan an en stäng hos mig!

2010-03-22 @ 11:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0