Min stad

En lång helg har börjat nå sitt slut. Nu när jag har både hus och trädgård att tillgå så ökar såväl antalet gäster som antalet fester. Sen i onsdags har jag hunnit vara på Loft, De Luxe och Bishops tre gånger samt haft två hemmafester. Nu är villan återigen städad och jag drar till Öland för lite rekreation i en vecka. Veckans intressantaste iakttagelse skedde på Loft som tydligen känner att det finns behov för en meny på franska i baren.

Loft har alltid varit ett strålande exempel på Växjö-fenomenet att försöka klä sig i lite för stora kostymer. Inget ont om Loft egentligen, även om det inte är mitt slags uteställe så tillför de något till Växjös så kallade klubbscen och är trots allt bäst i stan på vad de gör. Jag får lite samma känsla när Lakers-fans har humor nog att kalla oss grönvita för bönder. Ibland känns det som om Loft, och många Växjöbor i allmänhet, kunde behöva komma ner på jorden och inse vilken stad de verkligen bor i. Loft är ingen high-class nightclub i någon stor världsmetropol, och Växjö är ingen stor stad. Jag gillar Växjö, här har jag mina vänner, min familj och mitt liv. Men Växjö är med sina 59 200 invånare blott Sveriges 20e största tätort. No more, no less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0