Öppna min dörr


Imorgon drar Tingsryd marknad igång och jag och Lidhultarn har faktiskt planerat på att åka dit en sväng. Vi är båda rörande överrens om att marknaden som sådan inte lockar det minsta. Vad som intresserar oss är ombyggnationen av Dackehallen och den där T-shirten som ska börja säljas i begränsad upplaga imorgon. Nu visar det sig dessutom att i samband med Tingsryds Marknad har XL Bygg (Tingsryds Järn) och Tingsryds AIF ett samarbete där XL Bygg skänker en viss summa till Tingsryds AIF för varje dörr man säljer under Tingsryds Marknad. Är det här en ren tillfällighet eller är det ett tecken från ovan? Jag som precis har skaffat hus har därmed givetvis ohyggligt många dörrposter att fylla. Lite enkelt räknat så får jag det till närmare 25 dörrposter som jag skulle kunna fylla med nya dörrar här i mitt hus. Frågan är bara hur stor den där vissa summan som dörr-företaget skänker till TAIF. Hur som helst är det nog bäst jag säger åt Lidhultarn att koppla på det stora släpet efter bilen imorgon när vi kör söderut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0