Nyrakad och fin

Så har jag ätit frukost, tittat på Tilde de Paula och gjort mig söndagsfin inför dagen som väntar. Om en timme ska jag hämta upp 9-åringen för att ta med honom på vår innebandy. Så länge han har med sig en klubba så har han inga problem med att roa sig på egen hand i hallen medan vi andra byter om och ska värma upp och så vidare. 9-åringen har växt upp till att bli oerhört intresserad av innebandy, både att spela själv och att se oss spela. Idag är det nystart efter juluppehållet och det är dags att visa framfötterna igen. Men det känns bra och det är med god tillförsikt jag åker till dagens match.

Så gott som direkt efter matchslut gäller det att kasta sig i bilen och att så snabbt men ändå lugnt ta sig vidare till Tingsryd för ännu ett smålandsderby. Sen vi började möta Nybro igen så har vi fem raka segrar mot dem, och jag hoppas att det är en trend som kan fortsätta ikväll. Tar vi en ny seger idag så har vi fått en precis så bra start på Allettan som någon kunde önskat sig. Jag föväntar mig en närapå fullsatt Dackehall så mitt största bekymmer just nu är egentligen hur jag ska klä mig. Kylan ute går inte så bra ihop men en trång Dackehall, men förhoppningsvis kan jag hitta en mellanväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0