Jan. 19, 2010

  • Idag blev en dag då jag inte har gjort allt för mycket i onödan. Det blev en tvätt- och städdag och jag passade även på att besöak biblioteket för att införskaffa lite ny läsning. Den stundande Afrika-resan närmar sig så jag börjar känna att det är dags att läsa in sig på området. Nästa vecka hade jag tänkt köpa flygbiljetter så att resan blir helt komfirmerad. Mitt första intryck efter ett par timmars läsning är att Botswana kanske stryks från resplanen, en resplan som nog kommer hinna ändras rätt många gånger innan det väl är dags att starta kringflackandet i början på maj.
  • En av innebandylagets mer förvirrade ungdomar håller av outgtundlig andledning på Troja/Ljungby. Han försökte vara rolig igår och frågade om jag skulle med på derbyt på onsdag. Jag tackade vänligt men bestämt nej och kontrade med att jag nog i sinom tid får åka på derby i Ljungby den här säsongen ändå, jag ska bara hålla ut ett par veckor till.
  • Ikväll ska jag tydligen gå på fest. Det är mer mitt sociala ansvar än en verklig lust att gå på fest som tar mig dit. Jag planerar en lugn kväll med tidig hemgång, något som jag nog tror jag ska lyckas med. Fördelarna med festen är att jag nog får tillfälle att öva såväl mina koreanska som mina italienska språkkunsaper.
  • Med tanke på dagens Troja-nyhet i SMP så kanske det vore bra om de hamnade i ett negativt kval och fick ett par extra hemmamatcher den här säsongen.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Är det Damernas Detektivbyrå som har avskräckt från Botswana?

2010-01-19 @ 17:15:45
Postat av: 1923

Det trodde jag utspelade sig i Syd-Afrika...?



Nej, det var snarare höga priser och bristande sevärdheter som fick mig att börja tvivla. Men när jag insåg att Okavango-deltat låg uppe i norra Botswana så inser jag att det kanske kan bli en avstickare när man ändå är vid viktoria-fallen.

2010-01-19 @ 17:34:33
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Ljungbybo

Hur ser statistiken ut i innebandylaget? Hur många håller på Taif, Troja och Lakers? Rent geografiskt så är det ganska naturligt att Troja har minst antal anhängare, är killen från Ljungby månne??

2010-01-19 @ 22:27:48
Postat av: 1923

Det är ganska lätt räknat. Om vi bortser från de två inflyttade icke-kronobergarna som inte förstår sig på vad som gäller så finns det en halv-Trojan och övriga är mer eller mindre grönvita. Lakers befattar vi oss inte med.

2010-01-19 @ 23:13:51
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: lakejen

Nu ljuger du 1923, alla är lakejer innerst inne. Det kan du aldrig komma ifrån. Varför kommenterade ni annars när det var folk med lakersmössor i dackehallen? Ni är så avundsjuka på oss, ni vill va som oss. Så enkelt är det.

2010-01-20 @ 13:01:46
Postat av: 1923

Jag tycker du för ett spännande resonemang där. Utveckla det gärna lite ytterligare. Om vi nu alla är lakejer innerst inne, vad och vilka är vi då avundsjuka på? Om vi alla är en så har vi väl inget att vara avundsjuka på? På vilket sätt får du in mössorna i dina tankebanor om att vi alla är lakejer. Jag är rädd att jag missar någon vital del av ditt resonemang. Förklara gärna...

2010-01-20 @ 16:56:22
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: lakejen

Avundsjukan räcker långt som förklaring, förstår du då inte hur jag tänker så kan jag inte hjälpa dig.

2010-01-21 @ 00:53:50
Postat av: 1923

Jag var rädd att det inte skulle komma något bättre svar än så. Tyvärr kan jag då inte köpa ditt resonemang utan fortsätter nog kalla mig för TAIFare.

2010-01-21 @ 15:38:38
Postat av: lakejen

Finns det någon bättre förklaring på VARFÖR alla är lakejer, än denna:

http://www.youtube.com/watch?v=LWxGF5h-jw8



Det är ju hur givet som helst att ni vill va som oss. Där sket du på repet grabben lille.

2010-01-22 @ 15:21:36
Postat av: lakejen

Har du inget att svara på mitt inlägg? blev du helt stum? hahahahahahahahahaha!!!!!!

2010-01-23 @ 12:59:12
Postat av: 1923

Nej, jag har nog inget bra svar där.

2010-01-23 @ 16:23:06
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: lakejen

pajas.

2010-01-24 @ 11:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0