Förbundskaptenens nya kläder...

  • Pär Mårts tar alltså över som ny förbundskapten. Det känns som ett ganska väntat val, bland annat för att tillfredställa allmänheten. Det är intressant att se hur vi i Sverige tröttnar på våra förbundskaptener när det har gått ett par år. Hardy Nilsson blev allmänt avskydd av både media och publik och in kom Bengt-Åke Gustavsson som någon slags frälsare. Det blev OS-guld och VM-guld och allt var frid och fröjd. Sen gick åren, Gustavsson blev grå, färglös och tråkig medans JVM-laget tog över. Likt fotbollsspelarna i U21-EM i somras kunde JVM-laget spela en huvudlös offensiv utan att behöva bli alltför sågade om de misslyckas. Pär Mårts, likt Jörgen Lennartsson, höjs höjs naturligtvis till skyarna som ansvarig för den frejdiga offensiv och de resultat som uppnås. Min enda tveksamhet gäller hur lätt det egentligen kan vara att överföra en sån kreativ och offensiv frihet till ett seniorlag. Jag har inget emot Pär Mårts, men jag ogillar hur folk ibland mer ser till att förändringen sker än vad förändringen innebär (läs valet 2006).
  • Idag kan nog bli en ganska bra dag. Jag har en del att stå i på förmiddagen, sen blir det lunch med den Vackra Damen från Flen och kaffe hos 93-åringen innan det är dags för innebandy ikväll. Efter matchen blir det 20-årsfest för en av lagets yngre stjärnor. Jag ska på sittning modell större imorgon kväll, men har innebandy på söndag så för att förhindra att jag riskerar att vara bakfull på söndag så siktar jag på att bli det imorgon istället. Går jag all-in ikväll så är risken minimal att jag är sugen på något dylikt imorgon igen. En bra plan.
  • På tal om att spela en huvudlös offensiv, J18 vann till slut med 9-5 mot Borås igår efter bland annat fyra mål av tillfrisknade Simon Dahl. Det känns som att han skulle bli ett bra tillskott till J20´s två hemmamatcher mot Södertälje respektive Troja i helgen. Nu vet jag att intresset för J-hockey tyvärr inte är så stort, men jag rekomenderar starkt TAIF - Troja på söndag kl 12. Ska ni ändå till Tingsryd på söndag så kan ni likaväl åka ett par timmar tidigare och äta en pizza mellan matcherna.

Kommentarer
Postat av: lakejen

Gör det du egntligen vill ikväll.

Gå på Växjö-västerås klockan 19:00...

2010-01-22 @ 11:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0