Ett rikspuckos försvarstal

SVT´s Korrespondenterna från förra veckan handlade om hur oppositionella krafter i länder som Iran och Burma använder bloggar, Facebook och Youtube för att få ut sitt budskap till omvärlden. Jag vill inte på något sätt jämföra mig och min blogg med någon av dessa hjältar. Men det programmet tillsammans med en kommentar jag fick i bloggen igår fick mig ändå att tänka till lite. Kanske har jag undervärderat den roll jag spelar som grönvit bloggare.

Jag skriver om rätt mycket trams som inte direkt har med TAIF att göra. Fester, omvärlden, innebandy, politik och väldigt mycket annat trivialt som sker i min vardag hamnar här i textform. Det är väl det som egentligen är själva grundkonceptet för en blogg, ett koncept som passar mig oerhört bra. Den här bloggen har en del grönvita läsare, men även väldigt många av mina icke-hockeyintresserade vänner läser och för deras skull behåller jag gärna den mixen. Hade jag varit mer kunnig inom hockey och haft energi att surfa runt på andra lags hemsidor så hade jag kunnat skriva en hockeyblogg, i stil med Holgers grymma blogg. Men jag tror inte det skulle passa mig. Jag har nu bloggat i över tre år och det känns som om jag har arbetat mig fram till den blogg-form som passar mig bäst. Nu har jag svårt att se att jag skulle kunna driva en läsvärd blogg som enbart skriver om saker som ”som alla förknippar med kärleken till Grönt och vitt”. Tyvärr...

Jag gör inte anspråk på att på något vis försöka företräda alla eller någon enskild grupp av TAIF-supportrar. Min förhoppning är att ni som läsare kan ta mina tankar och mina åsikter för just Mina tankar och åsikter. Jag är ganska övertygad om att alla mina läsare inte håller med om att kent är Sveriges bästa band, att man ska rösta vänster, att det bara finns fotboll i Växjö, att Gud är god eller att Coca cola och Kebab-pizza är förbannat gott till fotbollen på lördagseftermiddagar. Men det är några av mina åsikter och om ni inte håller med om dem så hoppas jag ni kan fokusera på det som istället förenar oss (från 2010-01-05); "...en förhoppning, en dröm samt en kärlek gemensamt. En förhoppning om en lyckad vår, en dröm om en återupprättelse och en återkomst till var vi hör hemma samt en kärlek till Tingsryd AIF. Imorgon finns det inget annat som betyder något och imorgon är vi alla en. Det är det som gör oss så oerhört starka. För var gång de slår undan benen på oss så sluter vi oss samman än tätare och reser oss upp än starkare. Imorgon står vi återigen upp med knyten näve mot alla de som vill hindra oss på vår väg framåt.


Imorgon genomsyras vi alla av kärleken till den stoltheten, det hjärtat och den traditionen som bygger upp vår förening. Det är den kärleken som får hundratalet grönvita att åka upp till Norrköping, det är den kärleken som får tusentals att följa matchen hemifrån och det är den kärleken som gör att vi vaknar på torsdag oavsett resultat med en känsla av stolthet. En stolthet över vilka vi är och vad vi står för, och att det inte finns någon som kan ändra på det."


Kommentarer
Postat av: Hmm

In Flames är Sverige bästa band, man ska rösta moderat (mest för det sticker så härligt i ögonen på alla smutsiga sossar (vänstern får gärna hållas vad mig anbelangar)), och sist men inte minst, det finns ingen gud (oavsett vilken så kallad "religion" man väljer att tro på).

2010-01-26 @ 16:31:06
Postat av: Martin

Hur skumt det än må vara, men jag verkar hålla med dig om allt. :-S Sen älskar jag även Håkan, och jag vet att du också gillar honom. :-D

2010-01-30 @ 23:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0