...

  • Ska jag läsa böcker så finns det ingen bättre plats att göra det på än på min köksbänk. Mitt nattduksbord är nu tömt på böcker, alla ligger ute i köket istället. Det bästa med att läsa i köket är att jag får väldigt nära till kaffebryggaren.
  • Jag är som bekant del av ett innebandy-lag. Det är något speciellt med att ingå i ett lag och göra saker gemensamt. Jag hade en jobbig höst då dårvarande tränaren låste fast mig på bänken. Det var många som visade lite förståelse för varför jag stod ut och som undrade varför jag inte helt enkelt struntade i det. Men jag hade saknat lag-delen allt för mycket om jag jag hade lagt av. Nu har vi en ny tränare på plats och min situation har fötbättrats och jag är återigen en del av laget. Det finns en oerhörd styrka i att göra saker gemensamt och att tillsammans sätta upp och uppnå mål. Begrepp som lagmoral och lagkänsla är för mig oerhört mycket viktigare än individuealla prestationer. Vi har tagit oss samman de senaste veckorna och jobbar nu oerhört bra som en enhet på väg framåt. Igår kväll var det återigen match och det blev återigen seger, och jag fick igår även äran att äntligen göra mål igen.
  • Så blev äntligen SAAB uppköpt av Spyker. Jag har svårt att se att verkstadsindustri är hållbart i ett framtida Sverige, men för stunden var det ett bra besked. Nu får vi bara hoppas att detta är en hållbar lösning och inte bara förlängd konstgjord andning.
  • Idag är det dags för Skåre away. Klockan 13 går bussen från Växjö då är jag förhoppningsvis ombord. Det blir en förhållandevis lång resa med tanke på det vädret som utlovats. Det ska bli minst sagt spännande att åka med en buss som inte går under Gröna Brigadens regi, jag kan inte minnas när det hände senast. Om det ens har hänt...? Tingsryd har den senaste tiden arbetat sig fram till ett ordentligt glapp ner till femteplatsen i tabellen och kan nu spela utan allt för mycket press. Mot Karlstad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.blt.se/nyheter/karlskrona/krogare-lat-khk-spelare-ha-olfest-pa-pub-efter-stangningsdags(1743131).gm

2010-01-27 @ 10:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0