Måndag

  • Idag var jag på besök i Sankt Mikaels Katolska Församling i Växjö. Jag har en nyinflyttad vän som är katolik och ville besöka en kyrka så det blev en liten utflykt idag. Jag är ganska intresserad av både religion och kyrkor så det blev ett ganska trevligt besök.
  • Robin Jacobsson blev stundtals utbuad av Olofströmarna i Dackehallen igår på grund av den så omtalade tacklingen på Joakim Sydegård i höstas. Igår var det ytterst nära i tredje perioden att Simon Stark åkte på en bentackling utanför offensiv blå. Simon lyckades dock hålla sig på benen och vad som kunde slutat väldigt illa blir istället bortglömt. Men jag tar för givet att det var ett beställningsjobb från Olofströms tränare Fredrik Söderström.
  • ...på tal om politik såg jag precis debatten mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt från gårdagens Agenda. Undra hur många gånger man får höra stupstockar och 140 förtidspensionerade om dagen det närmaste året. Det känns som om jag redan börjar tröttna på den rådande diskursen, och då har valåret knappt börjat.
  • Ikväll är det dags att träna igen, och sällan har det känts lättare att åka och träna. Det är match redan imorgon igen så jag räknar med en ganska lugn träning. På onsdag har den nya tränaren gett oss ledigt och vad passar då bättre än att åka till Karlstad och se på ishockey.

Kommentarer
Postat av: Jean-Pierre

Sist jag var i kyrkan var med mitt exex, också det i en katolsk kyrka. Och jag håller med dig, det är små-trevligt och varmt.

2010-01-25 @ 23:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0