...de hade Calle och de hade Peter Andersson.

Jag är ju ganska förtjust i att skriva diverse texter och använda ord så genom åren har ett par av mina alster etablerat sig på läktarna i Dackehallen. Min personliga favorit men som dock sällan sjungs vid officiella sammanhang är min och Lidhultarns version av Vår på Saltkråkan.


Du ska få höra nå´nting som jag vill tala om
de hade Calle och de hade Peter Andersson.
Mörrum är i tvåan,
Mörrum är i tvåan.
Tjala tjala, tjala lala lala la.

Du ska få höra nå´nting som jag vill tala om
de har Brasar och de har Oskar Fransson.
KHK är bottenlag,
KHK är bottenlag.
Tjala tjala, tjala lala lala la.

Du ska få höra nå´nting som jag vill tala om
vi har Hilding och vi har Matthew Davidson.
Å vi ska tillbaka,
Å vi ska tillbaka.
Tjala tjala, tjala lala lala la.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0