a Farewell to Arms


Idag kom världens bästa bok på posten, väl värd att läsa igen.

  • Så här i efterhand är jag ganska lättad över att vi inte gick upp i allsvenskan när jag nu ser hur nykomlingarna har det. Örebro får tydligen "i osannolikt många matcher konstatera att vårt lag har sin egen nivå när det kommer till domarinsatser". Det låter ju inte alls roligt för de stackarna...
  • Jag har de flesta kanaler som visar fotboll av någorlunda klass. De flesta matcher som är värda att se brukar jag kunna hitta på någon kanal, men igår kom dråpslaget då det visade sig att jag inte hade Eurosport. Skitkanalen som aldrig annars visar något av intresse sänder återigen Afrikanska Mästerskapen som hade varit kul att se. Jag har inte haft något som helst behov av Eurosport de senaste åren, just därför blev jag nu förvånad över att kanalen inte fanns i mitt utbud.

Kommentarer
Postat av: Ernest

Trevlig bok om mannen som man mestadels höll till söder om kilometerbroarna på Kee West, mycket trevligt ställe att dricka Margeuritas på.

2010-01-12 @ 16:41:39
Postat av: R

Gillar du Hemingway bör du läsa "En fest för livet". Handlingen utspelar sig i Paris, där Ernest och frun lever under fattiga förhållande i en liten lägenhet placerad ovanför ett sågverk.



Man får möta flera festliga karaktärer i Paris konstnärskvarter, samt följa Ernest "slit" för att samla in lite pengar till familjen; vilket görs bäst genom spel på trav. Boken slutar med att de flyttar till Österrike om jag inte minns fel, de sista orden "så var det på den tiden, då vi var mycket fattiga - men mycket lyckliga", tyvärr verkade ju inte lyckan hålla i sig för Ernest, men boken är ändock mycket läsvärd.

2010-01-13 @ 15:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0