Varning för ras... ?

Solen står högt över taken och vinden har vänt
isen har smält och det luktar som vår
Du går genom stan som om ingenting har hänt
lika verklig och vardagligt snygg som igår


Vårt Tingsryd AIF är lika verkligt och vardagligt snyggt som igår, och som i lördags. Givetvis finns det som vanligt olyckskorpar som nu tror att raset har börjat för vårt Tingsryd. Likadant trodde de efter förlusten mot Nybro i Dackehallen för ett par veckor sedan, då gick vi in och tog sex raka segrar. I söndags var första gången på 88 matcher som en moståndare lyckades göra fem mål på Tingsryds målvakt. Och riktigt så högt i skyarna vill jag inte höja mitt Tingsryd och kalla detta något slags ras.

Ikväll tar vi emot Skövde och vid en ny seger så är jag inte nämnvärt orolig. Tisell verkar i dagens SMP inte heller särskilt orolig. Och än så länge har jag så pass mycket tilltro till Tisselius att jag litar på hans lugn och metodik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0