This is the year...

  • Idag firas det kinesiska nyåret in. Min enda direkta kinesiska kopplingen är den gamla mannen som finns i min korthållare och som uppenbarligen ska skydda mig från onda ting. De senaste året har jag varit hyfsat befriad från allt för tråkiga händelser, så jag antar att min kinesiska vän har gjort ett bra jobb än så länge. Den kinesiska zodiaken är indelad i de tolv stegen råtta, oxe, tiger, hare/kanin, drake, orm, häst, får, apa, tupp, hund och svin. Året som vi nu går in i är, håll i er..., Tigerns år. Det återstår helt enkelt att se om det är ett gott tecken eller ej.
  • Idag blir en förhållandevis lugn dag. Jag har en del att göra och förhoppningsvis får jag det gjort innan kvällen är här. Ikväll ska jag på en sanslöst stor födelsedagsfest. Så vitt jag vet kommer över hundratalet gäster och det finns stor potential för en lyckad kväll. Dock står det en tidig avresa för innebandy på schemat imorgon så det blir stillsamt och nyktert ikväll. Mingel-kapaciteten finns dock även om det bara är folköl i packningen så jag ser fram emot kvällen.
  • J18 tog igår revansh på Nässjö och vann med 5-1 i Dackehallen och jag kan räkna in mitt första rätt på hockeytipset. Nu är det uppehåll för båda J-lagen medans Simon Dahl spelar för blågult och igår tog sig in i poängprotokollet.

Kommentarer
Postat av: Banan Republiken

Det ser ut som den där bilden av Mohamed som Jyllandsposten publicerade.

2010-02-13 @ 00:02:13
Postat av: Martin

En relativt "off topic" fråga. Men vart kan man köpa den typen av "plånböcker"?

2010-02-13 @ 09:22:28
Postat av: 1923

Menar du en korthållare i allmänhet så går väl de att köpa i princip lite överallt. Just den jag använder köpte jag på en marknad i Seoul, men jag har två tre stycken till liggande här hemma och de är alla köpta i Växjö.

2010-02-14 @ 11:26:11
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0