Swehockey-reffar

Jag är tveksam till om ifall 'swehockey-reffa' är ett korrekt verb, men det är vad jag tänker göra nu i alla fall. Utan att ha några andra referat att gå på så tänker jag läsa Swehockey och dra positiva analyser utifrån det. Som jag tolkar det så inledde säkert Tingsryd lite nervöst och låg också under efter första perioden. Skotten förlorade vi dessutom med 5-11 vilket inte ser bra ut. Oron spred sig på läktarna och folk skruvade lite obekvämt på sig. I andra perioden vaknar Tingsryd till och tar över taktpinnen. Även i tredje perioden ser det förhållandevis stabilt ut och de två sista perioderna vinner vi med 4-1 och skotten med 25-11. Vi visar prov på oerhört god moral och lyckas vända matchen. Speciellt med tanke på hur formen har sett ut på sistone så är det imponerande att vända och vinna inför hemmapubliken. Dessutom visar Hildings kedja att de är tillbaka i matchen och svarar för alla fyra målen, där både Hilding och Miljonmannen gör fyra poäng vardera.

Nu har jag varit positiv och hoppas att jag inte har allt för fel. Nu är det dags för nudlar och att heja på Emil Jönsson!


Kommentarer
Postat av: Seger ikväll

Helt korrekt analys och nu ett litet meddelande till alla fantastiska personer som praktiskt jobbar i Taif! Holger har inte skrivit ännu och jag utgår från att många surfar in här direkt efter match så jag snor lite plats.



Jag satt jämte några Taif-blekingar som sa att vi inte annonserat matcherna i BLT på ett tag, det kanske inte behövs men om det ger publik och någon har glömt det så ville jag nämna det iaf. De var dessutom oroade över frågelapparna på stolarna och trodde det var fullständigt kaos i datorerna och att medlemsregistret inte var up-to-date vilket jag garanterade dem att så inte var fallet.



Härligt med 3 pinnar ikväll !

2010-02-17 @ 22:53:22
Postat av: Krut

Roligast igår kväll:

Mariestad har en avvaktande utvisning. TAIF plockar målisen o spelar runt pucken i över en minut, och gör till slut mål. Domarn meddelar att #26 gjort mål. Utan assist! (Assisterna kom sedan fram vid matchslut.)

2010-02-18 @ 14:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0