Inför TAIF - Mariestad

Efter den senaste tidens innebandy-succé så vore det oerhört dumt att inte åka och träna ikväll. Så det blir till att följa ännu en match från Dackehallen via sms. Enligt taif.nu kommer Tisell ändra lite i laget och det tror jag kan vara nyttigt. När ett lag går bra, som TAIF har gjort, och när man har en del stjärnor, som TAIF faktiskt har, så kan det smyga sig på en känsla av trygghet och att man förlitar sig på att lagkamraterna avgör matchen. Att då ändra om i kedjorna kan bidra till att alla måste höja fokus en aning och anstränga sig lite ytterligare för att hitta varandra och skapa chanser. Även om jag sysslar med idrott på en helt annan nivå än var TAIF befinner sig så vet jag att det det kan vara gynsamt för kreativiteten att få nya kedjekamrater. Varför inte dela på Laudius och Hilding för en match eller två? Tvinga dem att tänka i nya banor och se nya lösningar. Hade jag varit Tisell så hade jag nog slängt in Simon Dahl från start i en av kedjorna ikväll för att få in ytterligare energi.

Det är annars en förhållandevis ganska trevlig OS-kväll som jag ska försöka se så mycket som möjligt av. Det är damernas störtlopp samt sprint-kval och finaler för både herrar och damer ikväll. Vid halv två inatt drar Tre Kronor igång sin turnering med match mot Tyskland och utöver detta så är det även Porto - Arsenal och Bayern München - Fiorentina från Champions League. Det är knappt jag ens har tid att träna innebandy ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0