Vita och röda blodkroppar

Igår på väg hem från Dackehallen fick jag ett telefonsamtal med en förfrågan om jag inte skulle komma förbi Bishop Arms en sväng. Oj vad det lockade, men icke sa nicke. Nu blev det äntligen en lång natt med ordentlig sömn. Så idag kunde jag utvilad ta mig förbi blodgivarcentralen innan det blev en heldag i skrivarverkstaden. På blodgivarcentralen fick jag en liten pin som pris för att det var tionde gången jag lämnade blod. Pinen har jag redan slarvat bort och jag insåg att det dröjer länge innan jag kommer upp i de där 80 gångerna som man ska lämna blod för att få guldnålen.
***
I brist på annat så såg jag ikväll smålandsnytts regionala årskrönika. Det blev ett par sekunder TAIF och en oerhört tafflig intervju med Christian Jacobsson. Dessutom fick det mig att inse att året börjar lida mot sitt slut, och att det är dags att börja summera och se framåt. Imorgon bjuder nog den här bloggen på något av en årssammanfattning, både vad det gäller det sportsliga och för egen del.
***
Än är inte världen förlorad och allt hopp ute, det har publicerats en läsvärd artikel på Aftonbladet!
***
Sorry TAIF, det blev ingen ny boxplay-tränare för pengarna jag hittade igår. Istället gjorde jag till slut slag i saken och har nu köpt en enkel biljett till utlandet. 24e januari lämnar jag Sverige bakom mig för åtminstone det närmaste halvåret och förhoppningsvis blir det ytterligare ett steg i rätt riktning.

Kommentarer
Postat av: L

Nej så lätt är det ju att kritisera brottsförebyggande arbete. Stoppar man bankrånaren på vägen in i banken istället för på vägen ut, så är han ju faktiskt oskyldig till bankrån och stora möjligheter öppnas för alla som vill försvara honom.



Kanske skall man se mellan fingrarna då och då och släppa igenom ett rån för att legitimera sitt förebyggande arbete?

2010-12-31 @ 09:30:41
Postat av: 1923

Texten handlade väl inte om gripandena? Texten handlade väl om medias reaktioner på gripandena?



Givetvis skall misstänkta blivande terrorister gripas, men jag vet inte om det är ok att media omgående 'dömer' dem som terrorister och hänger ut både namn och bilder. Någonstans måste vi ha en rättsäkerhet som säger att man är oskyldig till motsatsen har bevisats, och där det inte är aftonbladet som dömer.

2010-12-31 @ 10:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0