Jubileum

"TAIF berör och engagerar. Åsikterna om vilket sätt som är bäst att sköta föreningen på är näst intill lika många som antalet supportrar. Jag tänker inte åta mig att vara någon daglig krönikör eller att vara politisk korrekt, det här är helt enkelt vad jag tycker och känner för stunden. Vi har alla våra åsikter och framför dem alla på olika vis, det här blir mitt", så skrev jag på dagen för 4 år sedan när den här bloggen såg sitt ljus.

Det är ganska uppenbart att bloggen inte har tagit den riktning som jag från början trodde, eller ville. Där och då trodde jag att jag skulle ta en oppinionsbildande roll och som en övervakare av TAIF som säger ifrån när saker och ting går åt fel håll. Ingen kan påstå att jag är den kritiska bloggare som jag en gång hoppades kunna bli. Istället är jag en ganska mjäkig bloggare som sällan kommer med åsikter runt vår förening som upprör eller provocerar. Istället blev bloggen mer av en livstilsblogg för en TAIF-supporter som har väldigt många intressen utöver just ishockeyn.

Den här bloggens anonymitet lever på sätt och vis kvar, även om de flesta av er nog vet vem jag är. De första två åren var min blogg betydligt privatare och bjöd på väldigt mycket mer känslor och intimare inlägg. Nu handlar bloggen för var dag mindre och mindre om mig, och mer och mer om vår omvärld. På något sätt är det också en naturlig förändring eftersom jag mer och mer fokuserar på vår omvärld än på närområdet.

Från att ha varit en blogg som rapporterade om ishockey och om sena efterfester så har den gått mer åt att bli mitt medel för att sprida åsikter, ideologier, tankar och förhoppningar. Istället för att rapportera om min vardag så fokuserar den nu mer på att vara en tolkande blogg som försöker se och skapa samband, och väldigt ofta kopplat till Tingsryd AIF. Bloggen representerar mitt åsiktsmässiga testamente och den bild av världen som jag blir mer och mer övertygad om för var dag som går. Bloggen har förändrats men ni läsare kämpar på och fortsätter att läsa vad jag skriver. Även om bloggen säkerligen kommer förändras fler gånger så ser jag inte anledning till att det inte skulle bli ännu ett år.

Kommentarer
Postat av: Batman

Jag får passa på och tacka för all läsning och hoppas att det blir ännu ett år. Jag har nog följt bloggen från början coh tycker att vardagen skulle bli en aning tråkigare utan den.

2010-12-13 @ 13:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0