Ikväll; tre poäng!

Kritikerna, trollen och gamarna går fullständigt i taket när Tingsryd nu plockar in Tero Leinonen för ett provkontrakt på en månad. Många uttrycker hur lustigt det är att Tingsryd väljer att plocka in en ny målvakt nu när Tisell går skadad. Själv känner jag att målvaktssidan har svajat rejält stundtals och ser det som fullständigt logiskt att förstärka just där. Värvningen av Leinonen kan förstås bli allt mellan himmel och pannkaka, men håller han inte måttet så har vi förmånen att kunna skicka iväg honom igen efter månad. Är han dock bättre än vad många tror och blir det förstärkning vi har hoppats på så ska vi förstås skatta oss lyckliga. Behöver han en inkörningsperiod som vi har vant oss vid att finnar i den åldern brukar behöva så är jag tveksam, kan han leverera på den nivå som finnar i den åldern vanligtvis kommer upp i så är jag mycket nöjd. Den här värvningen har redan dömts ut kapitalt om man läser rätt (fel?) forum. Själv är jag som vanligt försiktig och nöjer mig med att konstatera att det återstår att se hur bra det här blir.
***
Den här bloggen går nu som sagt på halvfart. Min dator har dömts ut av kidsen i innebandylaget, men själv har jag ännu inte helt gett upp hoppet. Jag tror fortfarande att det kan finnas en lösning.
***
Mitt liv har de senast fem åren gått i cykler. Den ena sexmånaders-perioden har avlöst den andra och mellan varje period så har jag varit tvungen att fundera på vad som ska ske näst. Igår tog en cykel slut och nu är det dags att planera nästa. I december och januari blir det lugnt och mest frilansande och avslutande av det ena och det andra. I februari påbörjas nästa cykel och det känns som att idag föll många nödvändiga bitar på plats. Av alla de alternativ som på sistone har öppnat upp sig så verkar det bli att jag återvänder till Korea trots allt. På gott och ont.
***
Ikväll; tre poäng!


Kommentarer
Postat av: Chasseur

Var i Syd Korea nu i somras och för andra gången (första var 96) Jag förstår att du vill dit igen:) Jag rekommenderar dig att resa runt.

2010-12-01 @ 11:36:13
Postat av: Lakej

"Jag och Brage var för övrigt på Lakers - Västerås igår/Bankelius"



Är det inte för roligt att TAIF-spelarna åker in till Växjö och tittar på lokalkonkurenten?

Eller ja...det kanske är som i fallet Koivisto/Kauppila mfl, att de redan bor i Växjö?

För vem vill bo i Tingsryd?



Klokt förresten att de tittar in redan nu hos deras kommande arbetsgivare. Unga och hungriga spelare tar VLH hand om och utvecklar. Nästa år I VIDA ARENA.

2010-12-01 @ 18:31:08
Postat av: Lakej

Oj va tyst det var härinne nu för tiden. Är bloggen nerlagd?

2010-12-02 @ 11:15:14
Postat av: 1923

Det finns ingen anledning till oro, bloggen är inte nerlagd. Däremot har jag problem med min dator och kan därför inte blogga hemifrån i nuläget. Hoppas det finns förståelse för det.

2010-12-02 @ 13:43:15
Postat av: Slasar´n

Lakej: Haha, ja Brage får ni mer än gärna ta. Vem vet, ni kanske har en tredjemålvakt i J18 eller liknande vi kan byta rakt av med?!

2010-12-02 @ 15:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0