Dagens efterlysning

Det är nog fler än jag som undrar vad som skedde igår mellan första och andra perioden. I första perioden fick vi sett ett precis så hungrigt och spelsuget Tingsryd som vi måste se om den här säsongen ska leda någon vart. I andra perioden kommer ett sömnigt och ointresserat Tingsryd ut till spel och frågan är om det inte är något slags bottenrekord vi bjuds på. Det är för mig helt oförståligt hur en periodpaus kan innebära en sådan förändring. Likaså är det för mig oförståligt hur vi lyckas kvittera i tredje perioden och faktiskt ta en poäng, trots hur spelet såg ut. Det är tur att vi har ”de där jävla finnarna”, annars kan man ju undra vem som skulle göra målen för oss.

***
Kevin Karlsson har jag pushat en hel del för, speciellt förra säsongen. De gånger jag har sett honom i j-lagen så har han varit väldigt duktig och nyttig åt båda håll. Igår slog han hela Dackehallen med häpnad när han tre äppel hög kom in och forecheckade fram ett halvt friläge Janos Vas. ”Va?!? Vem var maskoten som kom in ett byte?” Bakom mig på läktaren ringde folk hem för att fråga kompisar om de kunde veta vem knatten var. Samtidigt kontrade Oskarshamn och gjorde 1-3. Kevin Karlssons debut i allsvenskan slutade alltså med ett byte och 0-1. Men han var med i alla fall.

***

Skybar och bartipset, det börjar bli en trevlig vana. Senast jag deltog var i hemmamatchen mot Sundsvall i kvalserien i våras. Då vann jag bara för att ett par dagar senare åka till Mozambique och lämna min plats vid finalbordet tom. Igår var det dags igen och återigen knep jag en seger. Den här gången får vi hoppas att jag hinner med att delta i finalen och att den inte sker under en kvalserie.
***
Över Strecket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0