På tapeten

För lite drygt ett år sedan kom nyheten om att det skulle byggas en Skybar och spekulationerna om hur den skulle se ut tog fart direkt. Nu blev förvisso inte Skybaren så storslagen som i något av de förslag jag gav, men nog blev den bra i vilket fall. Nu nalkas en ny säsong och trots ombyggnation av Dackehallen så snurrar i sommar diskussionerna kring lite mer hockey-relaterade ämnen. Jag tar det som ett gott tecken.


Den stora icke-frågan just för tillfället är nog Axel Brage’s målvaktsmask som inte har fallit alla i smaken. På den sportsliga sidan känns målvaktsspelet, ett aningen förvirrat försvarsspel och för många utvisningar som de mest brännande frågorna. Något som det däremot inte har talats särskilt mycket om är Tomas Lundström och hans armbågsskada. Jag vill inte måla fan på väggen eller tvinga ut någon ko på isen, men jag börjar bli mer och mer tveksam till om han kommer att ta sig tillbaka. Jag tänker inte skriva något griftestal över Lundström ännu, men helt klart känns utvecklingen de senaste veckorna aningen illavarslande.


För övrigt börjar det talas ganska mycket politik nu när valet närmar sig. Jag tog mig för idag och laddade ner och skrev ut statsminister Fredrik Reinfeldts bok ’Det sovande folket’ som han skrev under sin tid som ordförande för MUF. Jag ser fram emot en minst sagt väldigt spännande och givande läsning innan det är dags för innebandyträning. Boken finns inte att få tag på i handeln men går att ladda ner här om ni är sugna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0