Tingsryd - Kristianstad 7-4

Köerna ringlade långa utanför Dackehallen ikväll och det märktes att det var många som ville komma in i kylan och se Tigrarna spela säsongens första match. Hockeyfeber och andra superlativ hade förstås använts om det varit i andra sammanhang. Själv hade jag suttit och vakat i ett par timmar på Växjö Lasarett så det var minst sagt skönt att få komma iväg ett slag. Väl i Dackehallen bjöds vi, som väntat, på en ganska intetsägande match med en hel del misstag som resulterade i något mål för mycket bakåt. Tisell blandade och gav ganska friskt och spelade, likt förra säsongen, mer eller mindre på enbart två femmor per period.

Spelarkritik är förstås svårt att komma med efter en match av den här kalibern, men Janos Vas och Jan Öberg höjde sig från mängden. Dessutom märktes det att Miljonfemman hittade varandra bra och att gammel-finnarna i alla fall kan tillföra något i matcher mot lag av Kristianstads kaliber...

Dessutom vill jag passa på att påpeka att TAIF bör se till att Axel Brage får sig en ny målvaktsmask innan seriestart. Jag, och säkert många med mig, vill inte se en TAIF-målvakt åka runt och med en massa LHC-loggor i ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

LHC-loggor?

Jag tyckte det såg ut som samma mask som han hade i IKO förra säsongen (alltså med IKO-loggan)

2010-08-10 @ 23:08:55
Postat av: Martin

Håller med i allt, du skriver nästan alltid så att det lika gärna kunde varit jag som skrivit det. =) Vi kanske ska starta en insamling så att Brage kan få sin mask lackerad i TAIFs färger?? Eller så kanske han ska fråga Elm om han kan få låna hans sista, en av det snyggare masker jag sett!!!!

2010-08-10 @ 23:10:42
Postat av: Martin

Det är samma mask han hade förra året. Trodde också först att det var en IKO mask men vid en närmre titt så ser man ett LHC lejon.

2010-08-10 @ 23:12:43
Postat av: 1923

IKO eller LHC... sak samma. Men visst finns det en likhet mellan deras loggor, så det är möjligt att jag såg fel. Oavsett vilket så är det opassande.



Vilken var Elm's sista mask? Jag minns bara den med döttrarna på.

2010-08-10 @ 23:34:12
Postat av: Martin

Kanske inte var hans sista, men det var just den med barnen jag tänkte på. =)

2010-08-10 @ 23:46:55
Postat av: Daniel B

Det var bara 400 pers. Jag har dubbelkollat med smp.

2010-08-10 @ 23:52:54
Postat av: poff!

Daniel B (riktigt B!): Publiksiffra för K-O cup?

2010-08-11 @ 07:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0