Parabolen är här

För en vecka sedan skrev jag under ett aboonemang för Viasat. Ett par dagar insåg jag att två års bindningstid är för lång tid för mig med tanke på att jag inte själv vet när jag nästa gång hamnar utomlands. Det enda jag vet är att jag skulle bli förvånad om jag stannade i Växjö i två år. Så när det visade sig att en polare hade ett viasat-abonnemang som han ville bli av med så skruvade vi ner hans parabol och släpade hem den till mig. Så nu sitter jag, Växjös ohändigaste kille, med en parabol som inte bara ska skruvas upp, den ska installeras också. Så min fråga till er, kära läsare, är om Du bor i Växjö och har en viasat-parabol. Vilka frekvenser har du den i så fall inställd på? Jag bjuder på en öl i Dackehallen ikväll för den som kan hjälpa mig.

Kommentarer
Postat av: jonasson

Sirius 5 grader öst och thor 0,8 grade väst ska de vara inställda på. sätt upp parabolen och vrid den åt syd så ska det lösa sig utan problem.

2010-08-03 @ 10:31:19
Postat av: 1923

Så jag kan inte ha parabolen liggande på golvet då? Mitt problem uppstår när jag har kopplat igång allt och ska ställa in signal och rätt frekvens, signalstyrka 0% är det enda jag kommer upp i. Jag tror du ska bli hembjuden till mig på en kaffe någon dag efter jobbet...

2010-08-03 @ 10:58:49
Postat av: lakej

Parabol är inget för bönner, håll er till traktorn istället.

2010-08-03 @ 12:50:50
Postat av: 1923

OK, så får det bli. Tack ska du ha.

2010-08-03 @ 13:05:31
Postat av: Grillen

Ingen öl för lakejen haha

2010-08-03 @ 16:14:56
Postat av: lakejen

Ni bönner kör ändå bara med fulöl så det är inget som lockar.

2010-08-03 @ 18:40:55
Postat av: Gorillan

Du lakej. Kan du svara på en liten fråga. Låt oss säga att man bor i Stockholm och håller på Tingsryd, är man mer bonne än någon som bor i Tingsryd och håller på Växjö då? Båda personerna är födda i Tingsryd....



Intressant för övrigt att det finns betydligt fler bönner i Växjö kommun än det finns i Tingsryd kommun....men dessa bönner i Växjö kommun som ev. håller på Växjö är kanske inga bönner utan lakejer. Ja det är en intressant fråga onekligen.

2010-08-03 @ 21:24:55
Postat av: J

Om man är bonne för att man håller på TAIF så är jag stolt över att vara det...

Var e alla bönnerna idaaaag?!?!?

2010-08-03 @ 21:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0