Tigerns år

Först och främst måste jag be om ursäkt. Så här i karnevaltider när kärlekens budskap borde genomsyra min blogg så har jag låtit ett inlägg fyllt av negativa känslor ligga överst i närapå en vecka. Min enda egentliga ursäkt är egentligen att det nät jag sitter på är mer än lovligt skakigt och ostabilt vilket gör att allt eventuellt bloggande försvåras med ett par hundra procent.

Hur som helst, besvikelsen över att två möss lämnar oss rann av mig ganska fort. Bara det faktum att det aldrig har sjungits om dem på läktarplats eller att i princip ingen vet någon direkt skillnad på de båda säger mig att det är två spelare vi inte kommer gråta allt för många tårar över. Den nyheten glömdes bort ganska omgående och jag började återigen tänka i allsvenska banor. Helt plötsligt känns hockey som en ny sport, som att vi verkligen är med igen. Det hela blir inte sämre av hur mycket mer lockande bortamatcher det är nu. Jag har väldigt goda vänner i Malmö, Västerås och Uppsala som redan har hört av sig och bjudit in mig när det vankas bortamatch. Dessutom har jag svårt att se att jag spelar någon innebandy i höst så på grund av det ska jag inte behöva missa några matcher i alla fall.

Nyheten om att OEL har hamnat i NHL tycker jag också känns ganska bra. Jag tycker illa om att se TAIFare komma till Dackehallen i fel tröjor (lex Fredrik Emwall och Mattias Elm). Dessutom så gör det ju NHL rätt mycket intressantare helt plötsligt. Så ytterligare ett skäl att se fram emot den kommande säsongen med andra ord.

Jag har bloggat om det tidigare, men det är värt att nämna igen. Enligt kinesisk astrologi så är 2010 Tigerns år. Det var något mina koreanska vänner uppmärksammade mig på i vintras och det har inkommit SMS på samma tema efter avancemanget. Tigerns år, det låter väldigt bra tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0