Torsdag morgon

  • På tal om att göra en höna av en fjäder. Både i Karlskrona och Örebro går klackarna i taket över att vi "återigen försöker ta en genväg och blir tagna med näsan i syltburken" och bloggarna går i taket.  Jaja...
  • Det är värdelöst att komma hem från innebandyn och inte ha någon fotboll att titta på. Landslagsuppehåll förstår så mycket annat av vardagens förströelser. Lördagen kan dock bli trevlig med en hyfsat viktig match mot Ungern.
  • Facebook på gott och ont. Jag är ett stort fan av FB, men det är lätt hänt att det dyker upp bilder som man egentligen inte vill se. Det har börjat dyka upp bilder från Korea och det är med blandade bilder jag ser dem. Det har flyttat in nya personer i mitt hus, de hänger på mina klubbar och umgås med mina vänner. De lever med andra ord det liv som var mitt för bara ett par månader sedan. Likaså är jag nu tillbaka i det som egentligen är mitt liv, men helt plötsligt fattas många av dem som tidigare var så stor del av det. Kontentan är väl att tiden går och saker förändras, vare sig man gillar det eller ej.
  • Igår var jag hemma hos min syster en sväng. Hon försökte hjälpa 7-åringen med hans första läxa som gick ut på att han skulle lära sig skriva sitt namn. Efter många halvdana försök tröt tålamodet och 7-åringen skrek i vredesmod, - "Nu tänker jag inte hjälpa dig mer! Du får göra det själv".
    När humöret väl hade lugnat sig igen så frågade han om det inte var lördag snart. Tänk att vara 7 år och redan efter en vecka i första klass vara skoltrött. Om det fortsätter så har han många jobbiga år framför sig...

  • Hur mycket vår Matt Davidsson kostar fortsätter att skapa förvirring i tvillingstäderna Örebro och Karlskrona. Söderifrån kommer nu uppgifter att han kostar så mycket som 1 miljon dollar (!!!). Tänk, en miljon dollar. Vi måste vara den rikaste klubben under elitserien nu, helt makalöst vad det har gått fort.
    Jag känner ibland att jag har en hel del tid över, men inte fan sitter jag och grubblar över hur mycket Daniel Brasar kan tänkas tjäna. Det glädjer mig att jag har bättre saker för mig.
  • From-Björk fick i tisdags tio minuter för att han slog klubban i sargen efter att ha blivit utvisad. Frågan är ju dock om han slår klubban i sargen som en protest mot domslutet eller om det var i besvikelse över sitt eget misstag. Jag tar som sagt ut mycket frustration genom att slå och sparka i sargen när jag spelar innebandy. Hade samma regler gällt där så hade jag nog gjort bäst i att lägga av direkt. Och just nu är det mycket frustration vill jag säga.
  • Det är väl dags att ta tag i denna dagen också. Lika bra att smida medans järnet är varmt och inspirationen finns kvar. Vi börjar dock med en sväng till ICA. Mjölken är slut och frukost blir så fruktansvärt tråkig utan mjölk.

Kommentarer
Postat av: Tompa

Nog blir det humor när en kille som "rånat" utvecklingsstörda på pengar går i taket över 50 gamla kuvert värda 20:- som någon kastat.

2009-09-03 @ 10:56:33
Postat av: Anonym

Heja Tompa !



Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha !!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-03 @ 16:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0