Sabato


Isterband med potatismos, så ska en ordentlig lunch se ut.

  • Den fantasifulla KHK-bloggen skrev att KHK inte kan betala samma fantasisummor i löner som TAIF gör eftersom de satsar (med andra ord enorma summor) på bland annat TV-sändningar. Jag såg ett sammandrag från turneringen de hade nere i Karlskrona. Det påminde en hel del om ett innebandyspel som fanns för många år sedan. Man fick spelet om man köpte tre flaskor Mer. Det fanns en kommentator till spelet som inte var det minsta nyanserad. Hur man än gjorde mål så jublade kommantatorn och skrek saker som "Åh vilket mål", "Drömmål", "Vilket skott, målvakten är chanslös".
  • Ikväll gör Fuglesang sin sista rymdpromenad. Skönt det, så slipper vi höra om det i fortsättningen och kan koncentrera oss på mer väsentliga saker.
  • Igår såg jag ett nyhetsinslag om hur lärare i Korea kan tjäna 50 miljoner kr om året på att sända sina undervisningar via internet. Samtidigt vet jag hur ofattbart lätt det vore för mig att få jobb som engelskalärare i Korea. Där har jag kanske min framtid utstakad. Jag tror jag ska höra av mig till LG och höra om han vill bli en partner i min nya websända engelskaskola för koreaner.
  • Det blev ånyo en seger med innebandyn igår. Det blev lite stressigt på slutet men summa sumarum vinner vi rättvist med uddamålet. För egen del är innebandyn just nu inte lika rolig som den brukar vara. Får kämpa på ett par veckor till och hoppas på en förändring.
  • För att inte bli beskylld för att vara avundsjuk, bitter eller något annat som man brukar få höra när man skriver om Karlskrona så får jag väl påpeka att det givetvis var bra kvalitet på videon och att deras web-TV verkar hålla minst samma klass som LG.
  • Fritidsgården öppnar till klockan 17 idag. Vi börjar med Sverige - Tjeckien från Czech Hockey Games för att sedan se höjdpunkten Ungern - Sverige. Kanske blir det en pizza till ishockeyn och ett par öl till fotbollen. Det låter som en helt ok lördag, även om jag hade föredragit Premier League i vanlig ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0