We stumble in the stairs, We're in a hurry now

  • TAIF-supportern och Österspelaren Johan Frisk befann sig tydligen på läktarna i Dackehallen igår igen. Nu visar det sig att han även bloggar och att hans blogg är döpt efter en Håkan Hellström-låt. Värt att notera, helt klart.
  • Jag tycker det är väldigt skiftande åsikter om gårdagens match. Vissa tyckte att det var ganska slött och avslaget medans andra tycker att det var ganska bra för att vara en träningsmatch. Jag tillhör helt klart den andra kategorin. Även om Leksand som väntat var bättre individuellt sett och stoppade många av våra anfall redan i mittzon så tycker jag vi gjorde en bra insats.
  • Gröna Brigaden höll ganska bra låda igår tycker jag. Lika kul som det var att skrika med i första perioden, lika kul var det att i andra och tredje höra hur bra det lät runt sargerna.
  • "Grejen med Alvesta är att jag nu kan kombinera mitt civila mäklarjobb med ishockeyn. Jag hade klarat spel på högre nivå, men då hade inte det sociala fungerat", säger Peter Andersson till SMP. Nåja...
  • Livet är verkligen tillbaka till det vanliga igen. Det har dock dykt upp en gnutta inspiration så det ser inte så mörkt ut som man kunde befara. Att inom en snar framtid eventuellt få träffa Kongos Sverige-ambassadör gör det hela än mer spännande. Dock inser jag att jag skulle behöva något konkret att se fram emot.
  • This is the year med Marit Bergman spelades igår i en av periodpauserna. Helt klart en av världens bästa låtar genom tiderna. Låt den bli vår låt tycker jag. Texten handlar om oss och vart vi är på väg. Från och med nu tycker jag officiellt gör den en TAIF-hymn som spelas under varje match. Eftersom this is the year, this is the year it all will happen. It's finally here, I have been waiting all my life. So put on your coat, it's time to go, it's time for take-off.  I think I can say without a doubt, this year is mine. Klockrent!

    We stumble in the stairs,
    We're in a hurry now
    No time to see the last song
    With the band
    'cause the fireworks have started
    and the snowflakes
    shape my name
    don't say a word now
    baby, take my hand

Kommentarer
Postat av: Tekning

Helt klart en bättre(läs suverän)text än melodi. Som Dregen sa: - Det är lite för mycket "life is life" i svenska ishallar. Det motbevisades ju Dackehallen med denna Bergman-dänga då...



...och instämmer angående mäklare Andersson. En kanonkille som tyvärr är lite för slipad och "mediatränad". Hade känts naturligare om han med glimten i ögat sa som det var. Ingen hade anklagat honom.

2009-09-02 @ 21:44:56
Postat av: J

För mig har det varit helt självklart att "This is the year" ÄR TAIF hymnen Den ljuder alltid i bilen på väg till hallen

2009-09-03 @ 18:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0