En trevlig kväll som sagt

  • Eftersom jag inte såg matchen så blir det ingen längre analys. Men seger med 3-1 borta mot Troja så här nära inpå seriestarten känns betryggande. Victor Tisell har tydligen gjort en väldigt bra insats och visat att han kan kanske trots allt inte är värvad som kökspojke, som de sydöstra TAIF-bloggarna har oroat sig för.
    Jag läser att Simon Stark "forecheckade sig till pucken, och David Laudius slog in returen". Det är inte första gången i år som Stark gör det och det är precis så vi vill se honom. Såväl Davidson som Juha Gustavsson rapporteras ha gjort goda insatser och det ser överlag ganska bra ut.
  • Sverige vinner bara med 1-0 mot Malta, på ett självmål dessutom. Visst hade vi nog alla hoppats på mer, men vad hade vi egentligen räknat med? När har Sverige någonsin presterat bra när vi är laget som måste sätta upp tempot?
  • Övriga supporters försöker nu måla upp TAIF som skyhöga favoriter, allt för öka pressen på oss. Att hylla TAIF som oslagbara favoriter gör det givetvis roligare att håna oss om vi misslyckas, men det tar också bort en hel del press från det egna laget. Jag förstår att de försöker och jag förstår att vi är favoriter, inte mycket att orda om egentligen. Vi vann serien i fiol, vi vann allettan, vi gick obesegrade genom playoff och vi var en seger ifrån att gå upp i Allsvenskan. Dessutom har vi behållit närapå alla spelare vi ville behålla och förstärkt med på papperet riktigt bra nyförvärv. Som sagt, jag förstår att vi ses som favoriter men ibland blir det lite fånigt att läsa hur motståndarsupportrar försöker hävda att TAIF kommer bli oslagbara och att varje poäng vi tappar är ett misslyckande.
  • I omklädningsrummet efter kvällens innebandyträning annonseras Sverige resultat mot Malta och det möts väl inte av något större jubel. Det jublas desto mer när jag kikar på mobilen och kan berätta att TAIF vunnit. Mitt lag är och förblir ett innebandylag där man håller på Tingsryd.

Kommentarer
Postat av: DE

Nämnas bör dock att det inte var Stark utan Davidson som forecheckade. Härdsmälta i speakerbåsen är vanliga under försäsong.

2009-09-10 @ 10:35:28
URL: http://smp.se/blogg/daniel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0