"Kom igen Anders"

Förmiddagen spenderades ihop med 93-åringen på en av Växjös vårdcentraler. Han skulle bara ta ett blodprov men på något sätt slarvades vi bort i turordningen och fick vänta över en timme på vår tur. I väntrummet hittade jag en gammal godbit från min egen barndom. Barnboken "Kom igen Anders" vill jag minnas att jag läste på mellanstadiet.

På bokens förstasida var en liten ordlista med hockeytermer för den okunnige. Det ryktas att just denna listan, sedan boken publicerades, har tryckts i Halmstads, i Växjös och numera i Karlskronas matchprogram.

När blodprovet väl var avklarat åt vi lunch på Stadsbiblioteket. Pasta Carbonara föll 93-åringen sannerligen i smaken.


Kommentarer
Postat av: krut

Uh oh... Den HEMLIGA LISTAN! Halmstads, KHKs o lakers hemliga supporterverktyg har äntligen dykt upp hos allmänheten!

2009-09-09 @ 17:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0