Fritidsgården har öppnat

I förmiddags fick jag återigen höra lite om vad som var på gång, och återigen följdes det av "det här får du inte blogga om, inte ens om att det är något på gång". Nu har taif.nu dock publicerat nyheten om att en ny back är på ingående så jag antar att min munkavle bör ha lättats en aning. Sportchef Anders Gustavsson täpper till hålet på backsidan som har uppstått efter skador på både Alamäki och Harikkala. Om det är den back jag fick uppgifter om idag så blir jag verkligen inte missnöjd. Det känns helt rätt att ersätta Harikkala i alla fall, det börjar kännas som att han har varit borta lite för länge och att vi nog klarar oss bättre utan att gå runt och vänta på honom. En full bakbesättning vill vi ju ha Gustavsson, så det är helt rätt agerat. Besked kommer tydligen om någon dag när han har skrivit på kontraktet.

Nu har jag varit på systemet och köptöl, på ICA och köpt tre liter is samt skickat Lidhultarn för att köpa en pizza åt oss. Lördagen är i antågande och gästerna kommer trilla in en efter en desto längre kvällen går. Nu kör vi, heja Sverige!


Kommentarer
Postat av: en häst en ko en tingsrydbo

Äcklet äter pizza igen. Det kan inte vara många kompisar som vill vara i närheten av dig. Fisgris!

2009-09-05 @ 17:06:03
Postat av: Anonym

är det mitell? hoppas det bara av två anledningar!



1. Han är riktigt bra.

2. För att se vad falukorven har att säga om det.

2009-09-05 @ 18:28:01
Postat av: Krut

Vem det än är så är det "inte en spelare som tar TAIF till allsvenskan" om man frågar Herr Fahlander.

2009-09-05 @ 19:34:26
Postat av: Anonym

föga oväntat att han säger så.



Säg för guds skull att det är ett riktigt bra nyförvärv så att man täpper igen truten på falukorven!

2009-09-05 @ 19:47:32
Postat av: Krut

Enligt Herr Fahlander så spelar det nog ingen roll vem vi än värvar... Det är ändå "inte en spelare som tar TAIF till allsvenskan"...

2009-09-05 @ 21:21:05
Postat av: 1923

Visst hade det varit roligt om det var den där Mitell, men det är inte vad jag har hört.

2009-09-06 @ 14:33:29
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0