Grava laxen!

  • Det är Mörrum - Tingsryd ikväll. Jag tror vi är många grönvita som gladeligen ser tillbaka på den tid då Mörrum inte kunde slå oss, hur mycket de än försökte. Om man läser på Mörrums hemsida så är det tydligt att det i deras ögon fortfarande ligger en hel del prestige i dessa möten och det ger dem en oerhörd tillfredställelse om de skulle lyckas vinna mot oss. Jag minns när Mörrum bröt den där sviten av 20 raka matcher utan seger mot oss. Det kändes overkligt att stå nere i Jössarinken och se Tingsryd förlora med 4-2 mot Mörrum. Här hade man växt upp med föresatsen att vi inte kunde förlora dessa matcher, men likväl tickade matchklockan mot sitt slut och vi lyckades inte komma ikapp. Det var ett grymt uppvaknande, det kändes som om mamma hade väckt mig med en örfil på julaftons morgon för att förklara att Tomten inte finns.
  • När Barcelona spelade som de gjorde i första halvlek igår så är det enormt underhållande att se. Men spännande blir det ju inte, och sen följer en totalt avslagen andra halvlek på det. Det är nog risk att vi får se många matcher av den karraktären i spanska ligan i år.
  • Vad har vi i Mörrum av intresse då? Robin Larsson, Micke Söderlund, Martin Nilsson och Linus Bladström är de fd grönvita som ingår i deras trupp. Larsson och Söderström tyckte jag om. Micke Söderlund, ingick tillsammans med Jonas Karlsson, i det anonymaste backpar jag har sett i TAIF. Det kunde gå hela matcher utan att man såg av dem, vilket jag ser som ett bra tecken när man talar om backar. På tal om gamla TAIFare, så glömde jag härom dagen nämna att vi ju även har Erik Lindhagen i LHC...
  • Jag antar att det var ganska bra för suget efter ishockey att åka utomlands i sju månader. Just nu sitter jag och försöker finna anledningar till att inte åka till Dackehallen imorgon och se på när J18 tar emot Växjö. Jag har inte mycket annat för mig en torsdag och jag får passa på att se den hockey jag kan se. Om jag nu ska ta mig till Ljungby på lördag för att se J20 så kan jag likaväl köra ner till Tingsryd imorgon. Får se om Lidhultarn är sugen på att åka med.
  • Med andra ord, om Mörrum har kvar sitt lillebrorkomplex och gör allt för att vinna över oss, så kommer det krävas en ordentlig insats för att vi ska vinna där nere ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0