Nybro - TAIF 1-2

Efter en förbannad bitter och snopen innebandyförlust satte jag mig i bilen och körde mot Nybro. Diverse vägarbeten och smärre parkeringsbekymmer gjorde att jag inte kom in i hallen förrän till sjunde minuten av andra perioden. Väl på plats så insåg jag dels att det var första gången jag såg en tävlingsmatch i Victoriahallen, och dels att de behöver anlägga en parkeringsplats i Nybro.

Jag tycker Tingsryd gör en bra match över de 33 minuter jag såg av matchen. Det kändes som om Nybro spelade mer på chans och utan struktur. Oavsett vilket så blev det oerhört hetsigt i slutminuterna och Nybro var nära att kvittera. Tingsryd lyckas dock reda ut stormen och hålla undan till tre poäng.

Victor Tisell gör en mycket bra insats i målet och räddar TAIF i slutminuten. Tisell blev sågad från många håll, när han värvades i somras. Men han har bevisat att belackarna hade fel i mycket av sin kritik. Efter 10 omgångar så har Tisell med sina 93,91% näst bäst räddningsstatistik i serien och minst insläppta mål i snitt, 1,40/match.

Domare Gejerwall svarade för en insats som kan kritiseras. Stundtals kändes det som om utvisnignarna lottades ut utan någon som helst logik.

Jag tycker det var kul att se hur gärna spelarna ville vinna dagens match. Det märkes hur mycket vilja det fanns när domaren började tappa matchen i tredje perioden. Spelarna visar känslor men håller sig ändå inom ramarna, kul att se. Kvällens match var kanske bara en bland alla andra i serielunken, men en seger borta mot Nybro känns faktiskt som väldigt viktig. Ännu ett i raden av styrkebesked som vi har fått i början av säsongen.

Här finns höjdpunkter och matchens alla tre mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0