För sött

  • Hur tänker egentligen Marabou när de beslutar sig för att göra Hallonchocklad? Vem kunde någonsin tro att det skulle vara en bra idé? Lidhultarn köpte den idag för att se om våra aningar stämde. Och myckte riktigt var den på tok för sött, den hamnar direkt i soptunnan.
  • Igår kastade jag ur mig att det var bra att vi skulle ställa om klockan idag. På så vis fick man en timme extra innan den tidiga matchen mellan Hammarby och AIK. Hade vi dragit fram klockan istället så var det ju en risk att man hade försovit sig.  Nu fick jag sova en extra timme, men likväl hade jag missat matchen om inte Lidhultarn hade ringt och väckt mig.
  • I somras stod hundratals spelare i kö och bad om att få spela i KHK. Samma KHK som idag mönstrar en 15 man stark laguppställning...
  • Jag har tidigare nämnt att torget där jag bor med jämna mellanrum vandaliseras av så kallad stickgraffiti. Igår kväll när vi kom hem till Växjö igen så lyckades vi ta de stickande ungdomarna på bar gärning när de höll på med att sticka in en trädstam. Jag, Lidhultarn och den nyblivna pappan stod där lagom berusade och överöste stickarna med frågor om allt och inget som kan ha med stickning att göra.
  • Någonstans i firandet över Östers kvitteringsmål fick sig mitt ena smalben en rejäl smäll och idag värker det som bara den. Jag antar att det inte gjorde saken bättre att man var ute och sprang på stan halva natten. Vi får hoppas det går över för imorgon måste jag träna innebandy.
  • TAIF - Borås J18, 7-2 i eftermiddags. 2+1 av Viktor Crus Rydberg.
  • Agenda diskuterar Sverigedemokraterna och hur man ska behandla dem. Jag tycker det bara är dumt att särbehandla Sverigedemokraterna på något vis. Utmana dem i en politisk debatt så kommer nog de flesta väljare inse vilket trams de är. Jag tror alltså att det vore rätt att diskutera med dem, inte om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0