God Förmiddag

  • Holje-fansen verkar inte alltför glada att åka till Dackehallen ikväll. Bloggaren Tom Larsson har tagit fram statistik för Olofströms senaste tio besök i Dackehallen; 0 Segrar (full poäng), 1 Seger (Övertid), 1 Oavgjord och 8 Förluster med en Målskillnad på 41-19 i grönvit favör. Enligt Olofströmarna har de inte vunnit i Dackehallen på 15 år. Ändå verkar det vara positiva tongångar bland Olofströmarna inför kvällens match. Kvällens match blir kanske trots blir något att bita i för Tigrarna!
  • Det verkar som om jag behövde en sovmorgon. 11 timmars sömn är inget jag är van vid, men det gjorde nog gott tror jag.
  • Nobelkomitten tillkänager i veckan årets vinnare. De tre naturvetenskapliga ämnena (Fysik, Kemi och Medicin) förstår jag mig inte på men desto intressantare tycker jag prisen i Litteratur (imorgon), Fred (fredag) och Ekonomi (måndag) är. Det är inom något av dessa områden som jag har planerat att vinna mitt framtida Nobelpris.
  • Nu fick jag ett mail från en vän i Australien. Han, tillsammans med en kanadensare, är mitt planerade resesällskap i södra Afrika till våren/sommaren. Det är lustigt att vi ska behöva åka till Afrika för att träffas, men bättre där än inte alls. Förhoppningsvis kan jag ta lite eget ansvar i att planera den här resan och lägga den tidmässigt så att jag inte behöver missa vårens kvalhockey.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Nu är ju inte ekonomipriset ett Nobelpris...

2009-10-07 @ 12:53:43
Postat av: 1923

Jaja, Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne om vi nu ska vara så noggranna...

2009-10-07 @ 13:40:56
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0