Okt. 5, 2009


I helgen var hösten inget vidare, regn och blåst. Idag däremot är den alldeles strålande, solen skiner och luften är uppfriskande.
  • www.taif.nu skriver "Tingsryd straffade Pantern", och SMP skriver "Tigrarna straffade Pantern till slut". Jag är väldigt trött på denna ständigt återkommande rubrik om att straffa motståndarna när man vinner på straffar. Dels är det inte ett korrekt språkbruk, och dels (och desto relevantare) är det en rubrik som har använts så pass många gånger att allt uns av fyndighet (som den en gång kanske hade) nu är försvunnen för länge sedan.
  • Rosa band-hysterin har åter igen kommit. Strålande koncept, köp ett rosa band för 20 kronor, visa att du oroar dig för detta I-landsproblem och lindra ditt samvete. Hmm...
  • Öster har en minst sagt viktig match ikväll. För tredje hemmamatchen i rad har de chans att vid seger ta över serieledningen. Ta tag i detta nu Öster!
  • Det fortsätter ryktas om att TAIF tänker förstärka truppen. Så vitt jag har förstått så handlar det om forwardssidan som ska förstärkas. Min grundkänsla är att det inte riktigt behövs i nuläget, att vi klarar oss bra med vad vi har just nu. Dock ska det ju göras klart att vi faktiskt bara har 12 forwards och det har två negativa konsekvenser. Den första och uppenbara konsekvensen är givetvis att om vi får en skada så blir vi en spelare kort och någon spelare får dubblera. Det är inte några större problem, men det är inte gångbart under en allt för lång tid. Den andra konsekvensen är lite allvarligare tycker jag. Med bara 12 forwards i truppen så minskar konkurrensen, och spelare som inte riktigt presterar kan likväl vara ganska säkra på att få spela nästa match. Det hade med andra ord inte varit fel att haft kvar Robin Larsson, jag tror nog att han hade fått mer speltid än vad han själv verkar ha trott.
  • Jag drömde inatt att jag var på date med Gry Forsell. En mycket trevlig dröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0